تاكيد شوراي امنيت بر حمايت از برگزاري انتخابات در گينه‌بيسائو

تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۵ | عنوان: گينه بيسائو


شوراي امنيت سازمان ملل متحد بر نياز به حمايت از گينه‌بيسائو براي برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري و پارلماني تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري شينهوا، 15 عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد در بيانيه‌اي اعلام كردند: اعضاي شوراي امنيت بر نياز به حمايت از تلاش‌هاي گينه‌بيسائو براي برگزاري به‌موقع، آزاد، عادلانه و شفاف انتخابات رياست‌جمهوري و پارلماني تاكيد مي‌كنند؛ انتخاباتي كه بايد مطابق با معيارهاي قانون اساسي و نيز معيارهاي بين‌المللي باشد.

بر اساس اين بيانيه، اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد بر نياز به اعمال تدابير جدي براي برقراري ثبات در گينه‌بيسائو تاكيد كردند. در اين بيانيه، اصلاحات در بخش امنيتي، ارتقاي وضعيت اجراي قانون و مبارزه با قاچاق مواد مخدر از جمله عواملي مطرح شده كه توجه به آن از اهميت بسزايي برخوردار است.

شوراي امنيت سازمان ملل متحد همچنين ادامه مداخله‌گري‌هاي نظاميان در امور سياسي را در گينه‌بيسائو محكوم كرد. بر اساس اين بيانيه، اعضاي شوراي امنيت درباره گزارش‌هايي مبني بر افزايش قاچاق مواد مخدر از ماه آوريل تاكنون ابراز نگراني كردند.

شوراي امنيت از تمامي جناح‌ها در گينه‌بيسائو خواست تا با اعمال استراتژي يكپارچه و فراگير و توجه به نقشه‌راهي براي كوتاه مدت و بلند مدت جهت بازگرداندن ثبات و تحقق قانون اساسي تلاش كنند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=79355