شوراي امنيت سازمان ملل بر حمايت از برگزاري انتخابات در گينه بيسائو تأکيد کرد

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰ | عنوان: گينه بيسائو


شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه بار دیگر حمایت خود را از تلاش های گینه بیسائو برای تعیین جدول زمانی انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری اعلام کرد.
واحد مرکزی خبر - شورای امنیت در بیانیه ای که در اختیار مطبوعات قرار داده شد اعلام کرد اعضای شورای امنیت ضرورت حمایت از گینه بیسائو را در تلاش هایش در جهت تعیین جدول زمانی دقیق برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آزاد، عادلانه و شفاف مطابق با قوانین ملی و معیارهای بین المللی خاطر نشان می کند.
در گینه بیسائو کشوری که از زمان استقلال از پرتغال در سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار همواره درگیر کودتا، بی ثباتی سیاسی و سوءمدیریت بوده است، ارتش دوازده آوریل (بیست و چهار فروردین) درست پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کودتا قدرت را در دست گرفت.
انتخابات ریاست جمهوری قرار بود بیست و دو آوریل برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از نیویورک، شورای امنیت سازمان ملل احتمال برگزاری نشستی بین المللی را در سطح مقامات بلند پایه سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، جامعه کشورهای پرتغالی زبان، اتحادیه اروپا و دیگر شرکای بین المللی همچنین همه طرف های حاضر در گینه بیسائو به منظور تدوین راهبردی جامع و فراگیر و نقشه راهی شامل اقدامات در کوتاه مدت و دراز مدت برای برقراری کامل نظم قانون اساسی و برداشتن چالش هایی گوناگون که مانع تحکیم صلح در گینه بیسائو است، بررسی می کند.
اعضای شورای امنیت در بیانیه خود همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر ملموس در زمینه های مختلف کلیدی برای تضمین ثبات در دراز مدت در گینه بیسائو مانند اصلاح بخش امنیت، احترام به حاکمیت قانون و مبارزه با فرهنگ معافیت از مجازات و قاچاق مواد مخدر تأکید کردند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=79318