مصر آماده جشن ميلاد امام حسين مي‌شود

تاریخ ۰۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۰ | عنوان: مصر



گفته مي‌شود هر ساله بيش از دو ميليون شهروند مصري به مسجد مقام امام حسين(ع) در قاهره مي‌آيند، تا در جشن ميلاد امام حسين(ع) شركت كنند. هزاران شهروند غير مصري نيز در اين مراسم شركت مي‌كنند.

در حالي كه دولت مصر طي چند ماه اخير و به ويژه پس از جنگ 22 روزه ارتش صهيونيستي عليه غزه، از ترس افزايش نفوذ جمهوري اسلامي ايران و انديشه تشيع در منطقه و مصر به شدت نگران است و حملات خود را عليه حزب‏الله افزايش داده تا به اصطلاح جلوي اين افزايش نفوذ را بگيرد،‌ مراسم با شكوه ميلاد امام حسين(ع) طبق تاريخ مصري‌ها قرار است فردا شب (سه‏شنبه) در مسجد مقام امام حسين(ع) برگزار شود.

علاوه بر شيعيان و اهل‏سنت مصر، پيروان طريقت‌هاي مختلف صوفي‌گري كه عددشان به 11 فرقه مي‌رسد و علاقه بسيار زيادي به اهل‏بيت(ع) دارند و ريشه آنان به دوران دولت فاطميه بر مي‌گردد نيز در اين مراسم شركت مي‌كنند. اين روز از قدسيت خاصي نزد بيشتر شهروندان مصري برخوردار است، زيرا بسياري از آنان بارها و بارها با زيارت اين بارگاه و متوسل شدن، حاجت خود را دريافت كرده‌اند.

هر ساله مراسم در ساعات پاياني شب آغاز مي‌شود و تا نماز صبح ادامه دارد. اين مراسم شامل قرائت قرآن كريم و تواشيح و دعا كردن است و پس از آن فرقه‌هاي مختلف مذهبي هر كدام به روش خود، مراسمي خاص را برگزار مي‌كنند تا شادي و سرور خود را از اين ميلاد مبارك نشان دهند.

گفتني است شهروندان مصري معتقدند پس از شهادت امام حسين(ع)، سر مبارك ايشان به مصر برده شد و در اين محل كه بعدها مسجدي بر روي آن ساخته شد، دفن گرديد.

شايان ذكر است به رغم انفجاري كه حدود 2 ماه پيش در مقابل اين مسجد رخ داد و موجب كشته و زخمي شدن چندين تن گرديد، اما پيش‏بيني مي‌شود امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته هزاران شهروند مصري به اين زيارتگاه بيايند.
ابنا


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=790