روماندي: شبه نظاميان نيجريه يك گروگان انگليسي را آزاد كردند

تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰ | عنوان: نيجريه


پايگاه اطلاع رساني روماندي نيوز نوشت: مهمترين گروه مسلح نيجريه موسوم به آزادي دلتا، يكي از ‪ ۲‬گروگان انگليسي خود را پس از هفت ماه آزاد كرد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، روماندي نيوز روز دوشنبه با اشاره به بيماري رابين باري هيوز، به نقل از بيانيه شبه نظاميان دلتا نوشت: وي روز يكشنبه در ساعت ‪ ۱۷‬و سي دقيقه به وقت محلي آزاد شد، اما ماتيو مكگر گروگان ديگر انگليسي، تا دستور بعدي گروگان خواهد ماند.

يك منبع امنيتي نيجريه در بخش نفت خيز پورت هاركوت در جنوب اين كشور، با تاييد تحويل گرفتن اين گروگان، اعلام كرد: وي تحت درمان قرار گرفته و وضعيت جسماني پايداري دارد.

بنابر گزارش، اين گروه همچنين اعلام كرد كه بزودي گروگان ديگر را نيز به دليل شرايط سني و وضعيت نامناسب جسماني آزاد خواهد كرد.

اين ‪ ۲‬انگليسي به همراه يك گروه ‪ ۲۵‬نفره از كاركنان يك شركت نفتي در سپتامبر سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي در آب‌هاي جنوب نيجريه ربوده شدند و به رغم آزادي ساير گروگان‌ها اين ‪ ۲‬تن همچنان در بند ماندند.

شبه نظاميان تاكنون چندين بار تبادل اين ‪ ۲‬گروگان را با هانري اوكا فرمانده گروه خود كه در سال ‪۲۰۰۷‬ميلادي بازداشت و به جرم خيانت و قاچاق اسلحه محكوم شده بود، خواستار شده اند.

شبه نظاميان، آزادي گروگان انگليسي را به دلايل بشردوستانه و به درخواست اوكا اعلام كردند.

روماندي نيوز با اشاره به حضور نيروهاي مسلح در مناطق نفت خيز جنوب نيجريه موسوم به دلتا كه به افزايش آدم ربايي در اين منطقه در سه سال اخير، منجر شده است، مي‌افزايد: بيشتر گروگان‌ها در سلامت كامل، پس از چند روز و هفته و اغلب پس از پرداخت باج، آزاد مي‌شوند.
ایرنا


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=782