رييس جمهوري رواندا از غرب انتقاد کرد

تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۴ | عنوان: رواندا


پايگاه اطلاع رساني سوييسي "روماندي نيوز" نوشت: "پل کاگامه" رييس جمهوري رواندا از کمک هاي بي نتيجه غرب به آفريقا، انتقاد کرد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، روماندي نيوز روز دوشنبه نوشت: پل کاگامه با بيان اينکه کمک هاي غرب، هيچ پيشرفتي را در آفريقا به دنبال نداشته است، افزود: منابع ما مورد بهره برداري و استفاده ديگران قرار مي گيرد. جوامع غربي آفريقا را به طور وسيعي آلوده کرده اند و به اين کار ادامه مي دهند.
برپايه اين گزارش، وي در گفت و گو با روزنامه اقتصادي Handelsblatt (هندلز بلات)، که امروز دوشنبه به چاپ مي رسد، با ستودن نقش چين در آفريقا، افزود: در عوض، چين با سرمايه گذاري و کمک مالي به دولت ها و شرکت هاي آفريقا، آنچه را که اين قاره به آن نياز داشته است، در اختيار آن قرار داده است. چين در زمينه زير ساخت ها و راه سازي نيز در اين قاره، سرمايه گذاري کرده است.
کاگامه با اشاره به اينکه اروپائيان بيش از هرچيز به مطرح کردن سوالاتي بويژه در زمينه حقوق بشر، مي پردازند، تاثير اين مسئله را در توسعه در قاره آفريقا، زير سوال برد.
وي همچنين عنوان کرد: ترجيح مي دهم که دنياي غرب به جاي کمک به توسعه اين قاره، راه سرمايه گذاري را در پيش بگيرد.
رييس جمهوري رواندا با تاکيد بر ضرورت کمک هاي مالي، گفت: اين کمک ها بايد در راه تسهيل بازرگاني و ايجاد شرکت ها صورت گيرد. اين درحالي است که کشورهاي صنعتي تنها حقوق تجاري مورد توافق خود را در آفريقا تضمين مي کنند.
روماندي نيوز افزود: صندوق چيني توسعه آفريقا از زمان آغاز به کار خود در سال 2006 ميلادي تاکنون، 400 ميليون دلار در اين قاره سرمايه گذاري کرده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7811