طنطاوی درباره ایران به سیم آخر زد !

تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰ | عنوان: مصر



طنطاوی دعوت مسوولان ایران را هم که از او برای حضور در کنفرانسی درباره گفت و گوی ادیان دعوت کرده بودند رد کرده و دلیل آنرا بحران سیاسی بین مصر و ایران و واکنش منفی افکار عمومی مصر به این سفر اعلام کرده است.

محمد سید طنطاوی با انتقاد از سید حسن نصرالله اتهامات بدون دلیل مقامات مصری را تکرار کرد.

به گزارش المحیط، این شیخ الازهر که خود بعنوان رییس مهمترین سازمان دینی اهل سنت جهان توسط حسنی مبارک منصوب شده است از دانشجویان خود خواست از استفاده ابزاری از دین بپرهیزند به هیچ کدام از جریانهای فکری و فرهنگی که خواهان نابودی اسلام هستند، نپیوندند!

بنابراین گزارش طنطاوی دعوت مسوولان ایران را هم که از او برای حضور در کنفرانسی درباره گفت و گوی ادیان دعوت کرده بودند رد کرده و دلیل آنرا بحران سیاسی بین مصر و ایران و واکنش منفی افکار عمومی مصر به این سفر اعلام کرده است.

وی همچنین گفت: از این پس همکاری بین ایران و الازهر متوقف می شود و تمام توافقات امضا شده در گذشته هم پایان یافته تلقی خواهد شد.

گفتنی است این توافقات مربوط به جلسات دیدار علمای شیعه و سنی و کمیته های علمی در عراق لبنان ایران و مصر است که قرار بود از روزهای آینده کار خود را آغاز کند.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش دانشجویان ایرانی از این پس برای دوره های فوق لیسانس و دکترا در الاهز پذیرفته نخواهند شد چرا که به ادعای این منابع ممکن است دست به کارهای جاسوسی از الازهر بزنند!

این در حالیست که خبرهایی از گرایش برخی دانشجویان الازهر به تشیع و وجود جریان حامی شیعیان در این دانشگاه به گوش میرسد
ابنا


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=780