پس از سفر به تركيه رئيس‌جمهور سومالي سه‌شنبه وارد مصر مي‌شود

تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰ | عنوان: سومالي



معاون وزير امور خارجه مصر اعلام كرد، رئيس جمهوري سومالي در چارچوب سفر دوره‌اي خود به تركيه، مصر و بلژيك، سه‌شنبه وارد مصر مي‌شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شينهوا، "منا عمر " امروز يكشنبه اعلام كرد كه "شيخ شريف احمد " سه‌شنبه براي ديدار و گفت‌وگو با مقامات مصري وارد قاهره پايتخت اين كشور مي‌شود.
بنا بر اين گزارش، منا عمر در اين خصوص افزود كه محور گفت‌وگوهاي روساي جمهور مصر و سومالي جديدترين تحولات سومالي خواهد بود.
معاون وزير امور خارجه مصر امروز با بيان اين خبر تاكيد كرد كه مصر تلاش مي‌كند تا از اقدامات مصالحه‌جويانه ملي سومالي براي برقراري امنيت، ثبات و رشد در اين كشور حمايت كند.
منا عمر در بخش ديگري از سخنانش مدت سفر شيخ شريف احمد را به مصر كه پس از تصدي منصب خود نخستين بار است به مصر مي‌آيد، سه روز اعلام كرد.
پيش از اين قرار بود سفر رئيس جمهوري سومالي از امروز يكشنبه آغاز شود ولي به دلايلي نامعلوم اعلام شد اين سفر به سه‌شنبه موكول شده است.
شريف احمد پيش از اين با سفر به تركيه با "عبدالله گل " همتاي ترك خود ديدار و درباره همكاري در زمينه‌هاي بهداشتي ،آموزش، اقتصاد و دزدي دريايي گفت‌وگو كرد.
قرار است شيخ شريف احمد پس از ديدار با سران قاهره براي شركت در كنفرانس كشورهاي كمك‌كننده به بازسازي سومالي به بلژيك برود.
سازمان ملل متحد و اتحاديه آفريقا كنفرانس مذكور را با هدف بازسازي سومالي، ايجاد ثبات براي دولت اين كشور و پايان دادن به ناامني كه از سال 1991 ميلادي با آن روبه‌روست، برگزار مي‌كند، زيرا مجامع بين‌المللي نيز به اين نتيجه رسيده‌اند كه بهترين روش براي پايان دادن به دزدي دريايي و بازگشت موسسات دولتي سومالي است.
خبرگزاري فارس


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=768