‌٢/٦ ميليون نفر در اتيوپي در معرض خطر خشكسالي قرار دارند

تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۱ | عنوان: اتيوپي


انجمن خيريه اوكسفام در امريكا اعلام كرد: به دليل بروز تغييرات ناخوشايند جوي و افزايش دماي هوا امكان اين مساله وجود دارد كه تا چند سال ديگر بيش از شش ميليون و 200 هزار نفر از سكنه اتيوپي با خشكسالي شديد و قحطي مواجه شوند.

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «ابرا تولا» ـ رييس انجمن خيريه اوكسفام در شرق آفريقا ـ گفت: بر اساس يك تخمين صورت گرفته توسط محققان و پژوهشگران انجمن اين موضوع مشخص شد كه تا دو سال ديگر بيش از شش ميليون و 200 هزار نفر از سكنه اتيوپي با خشكسالي مواجه مي‌شوند. البته اين خشكسالي همين الان هم در اين كشور به چشم مي‌خورد، اما در دو سال آينده با افزايش روزافزون ورود گازهاي گلخانه‌اي و آلاينده‌ها به جو و افزايش دماي هوا به حد انفجار مي‌رسد و آن زمان است كه مردم در اتيوپي با قحطي نيز مواجه مي‌شوند.

وي خاطر نشان كرد: دولت اتيوپي هم اكنون پنج ميليون و 300 هزار نفر را تحت پوشش بيمه‌ غذايي قرار داده است.

به گزارش ايسنا، هفته گذشته انجمن خيريه اوكسفام در اين زمينه هشدار داده بود كه در صورت ادامه خشكسالي‌ها 23 ميليون از سكنه شرق افريقا در هفت كشور با بحران مواجه مي‌شوند.

در اين گزارش همچنين ذكر شده است كه كشورهاي كنيا، اتيوپي، سومالي و اوگاندا به دليل درگيري‌ها و كشمكش‌هاي داخلي بيش از سه كشور از هفت كشور ديگر از اين خشكسالي اثر منفي مي‌پذيرند.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7584