3 هزار دانشجوي دختر در مقابل دانشگاه الأزهر تظاهرات كردند

تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۶ | عنوان: مصر


بيش از 3هزار دانشجوي دختر مصري صبح امروز در اعتراض به اقدام شيخ الازهر در ممانعت وي از ورود دختران نقابدار به دانشگاه در مقابل شهرك دانشگاهي دانشگاه الأزهر دختران در شهر "نصر " دست به تظاهرات زدند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "اليوم السابع "، دو روز پس از آنكه "سيد محمد الطنطاوي " شيخ الأزهر مانع ورود يك دختر دانشجوي نقاب به چهره به دانشگاه شد و او را وادار به برداشتن نقاب كرد، صبح امروز بيش از 3 هزار دانشجوي دختر دست به تظاهرات زدند.
بنابر اين گزارش، دانشجويان تظاهرات‌كننده گفتند كه اداره دانشگاه به بهانه كاهش تعداد ساكنان شهرك دانشگاه به دليل ترس از شيوع بيماري آنفلوآنزاي نوع A با اسكان آنان مخالفت كرده است.
اين دانشجويان گفتند كه اداره دانشگاه آغاز اسكان براي سال جديد تحصيلي 2009-2010 را اعلام كرده بود و به همين دليل 3 هزار دانشجو از نقاط مختلف كشور براي ثبت‌نام به شهرك دانشگاهي مراجعه كردند اما با اقدام نگهبانان براي ممانعت از ورود آنان به داخل دانشگاه مواجه شدند و به همين دليل دانشجويان از ساعت 8 صبح(به وقت محلي) در مقابل ساختمان شهرك دانشگاهي تجمع كرده‌اند و پليس نيز براي متفرق كردن آنها آمده است.
بنابر اين گزارش ، دانشجويان دانشكده پزشكي همراه با چمدان‌هاي خود در انتظار دستور رئيس دانشگاه براي موافقت با آغاز اسكان آنها هستند و اين در حالي است كه كارمندان شهرك دانشگاهي گفته‌اند كه هيچ دستوري براي آغاز ثبت‌نام و اسكان دانشجويان دريافت نكرده‌اند.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7577