وکلاي مدافع امام جماعت مصري جريمه ماموران سيا را خواستار شدند

تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۰ | عنوان: مصر


وکيل مدافع ابوعمر امام جماعت مصري که ماموران سيا در سال 2003 در ايتاليا او را ربودند چهارشنبه از متهمان خواست ده ميليون يورو غرامت بپردازند.
کارملو اسکامبيا وکيل مدافع اين امام جماعت مصري علت اين درخواست را بدرفتاري ماموران و شکنجه‌ اين امام جماعت در زنداني در قاهره اعلام کرد.
لوکا بوسيو وکيل مدافع ديگر ابوعمر پرداخت پنج ميليون يورو غرامت را براي همسر و فرزندان وي به علت درد و اندوهي که در مدت ربوده شدن و بازداشت ابوعمر متحمل شده‌اند خواستار شد.
آرماندو اسپاتارو دادستان ايتاليايي سي‌ام سپتامبر مجازات سيزده سال حبس را براي جف کاستلي رئيس پيشين سيا و نيکولو پولاري رئيس دستگاه اطلاعات نظامي ايتاليا به اتهام ربودن ابوعمر خواستار شده بود.
اين امام جماعت مصري در حالي که در خياباني در ميلان در شمال ايتاليا عبور مي‌کرد ربوده شد.
همچنين دوازده سال حبس براي رابرت لادي و سابرينا دو سوسا دو تن از مسئولان پيشين سيا در ايتاليا و يازده سال حبس براي ماموراني که در زمان ربودن او در خيابان بودند درخواست شد.
آرماندو اسپاتارو ضمن درخواست اين مجازاتها "شيوه‌هاي وحشيانه و سرسختانه مورد استفاده در سالهاي اخير عليه تروريسم را محکوم کرد.
سي و سه نفر در چارچوب اين پرونده در دادگاده ميلان محاکمه مي‌شوند از جمله بيست و شش مامور سيا که به طور غيابي تحت پيگرد هستند.
قرار است پايان سال جاري ميلادي حکم اين افراد صادر شود.
امام جماعت مصري که نام اصلي وي اسامه حسن نصر است پس از ربوده شدن به مصر منتقل و سپس آزاد شد و گفت در مدت بازداشت به شدت شکنجه شده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از رم به نقل از خبرگزاري ايتاليايي انسا، رسيدگي به اين پرونده که ژوئن 2007 آغاز شده است اولين پرونده در اروپا درباره انتقال مخفيانه افراد مظنون به تروريسم توسط سيا پس از حملات يازدهم سپتامبر 2001 در امريکاست.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7573