بدليل وقوع كودتا؛اتحاديه آفريقا عضويت گينه بيسائو را تعليق كرد

تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۹ | عنوان: گينه بيسائو


مهر-در واكنش به وقوع كودتاي نظامي در گينه بيسائو عضويت اين كشور در اتحاديه آفريقا تا زمان بازگشت قدرت به غيرنظاميان تعليق شد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، "رامتان لامامرا" كميسر صلح و امنيت اتحاديه آفريقا با اعلام تعليق تمام فعاليتهاي گينه بيسائو در اين اتحاديه گفت اين تصميم تا بازگشت اين كشور به حالت عادي ادامه خواهد داشت.

بر اين اساس كودتاچيان آمادگي خود را براي بازگرداندن قدرت به غيرنظاميان در صورت مذاكره با ميانجيگران منطقه اي اعلام كرده اند.

پس از آنكه نظاميان گينه بيسائو هفته گذشته با حمله به ساختمان نخست وزيري در روند برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين كشور اخلال ايجاد كردند، سازمانهاي بين المللي و منطقه اي اين اقدام را محكوم كردند.

اين در حالي است كه نظاميان اين كشور آفريقاي غربي با انجام اين كودتا نامزد اصلي انتخابات رياست جمهوري پيش رو "كارلوس گومز" نخست وزير كنوني را دستگير كرده و مخالف به قدرت رسيدن وي هستند.

گينه بيسائو به عنوان مستعمره سابق پرتغال از زمان استقلال خود در سال 1974 تا كنون شاهد چندين كودتاي نظامي بوده كه آخرين آن با مداخله غرب و تلاش براي كمرنگ كردن حضور نظاميان در سياست همراه بود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=75724