شرط مخالفان شوراي نظامي حاکم بر گينه براي مذاکره

تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۸ | عنوان: گينه


مخالفان شوراي نظامي حاکم بر گينه روز سه شنبه اعلام کردند مذاکراه با اين شورا فقط منوط به کناره گيري موسي داديس کامار رهبر شوراي مذکور و آن دسته از افرادي است که مسوول قتل عام و بازداشت مخالفان هستند .

اين شرايط يک روز پس از دعوت بليز کامپائورا رييس جمهوري بورکينا فاسو از تمام مخالفان شوراي نظامي به مذاکرات با اين شورا ،در اواگادو گو اعلام شده است .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از کوناکري پايتخت گينه ، رييس جمهوري بورکينافاسو به عنوان ميانجي منطقه اي رفع بحران گينه روز دوشنبه از تمام طرف هاي مخالف شوراي نظامي حاکم بر گينه دعوت به عمل آورد تا در شهر " اواگادو گو " پايتخت فبورکينافاسو به گفت و گو بپردازند تا راهي براي از ميان بردن تنش و منازعاتي که در اين کشور آفريقاي غربي رخ داده است ،پيدا کنند.
گروه هاي سياسي مخالف شوراي نظامي حاکم بر گينه علاوه بر کناره گيري داديس کامارا رهبر اين شورا ، شرايط ديگري نيز براي مذاکره با نظاميان حاکم بر اين کشور درباره راه هايي که به حل بحران و برطرف شدن شرايط متشنجي که بر گينه مستولي شده است ، اعلام کرده اند .
مخالفان شوراي نظامي حاکم بر گينه همچنين بازداشت عوامل مسوول در قتل عام 28 سپتامبر در اين کشور را يکي ديگر از پيش شرط هاي گفت و گو با نظاميان حاکم بر گينه اعلام کرده اند.
سربازان و نظاميان گينه به دستور شوراي نظامي حاکم بر اين کشور در 28 سپتامبر گذشته ( ششم مهرماه جاري ) با آتش گشودن بر روي مخالفان شوراي نظامي در يکي از استاديوم هاي ورزشي کوناکري پايتخت اين کشور بيش از 150 تن از مخالفان را به قتل رسانده و به زنان مخالف نيز تجاوز کردند.
مخالفان شوراي نظامي حاکم بر گينه انتقال و بازگرداندن آن دسته از مخالفاني را که در جريان قتل عام 28 سپتامبر آسيب ديده اند به خانواده هايشان را خواستار شده و آزادي افرادي را که در جريان تظاهرات مخالفت آميز عليه شوراي نظامي بازداشت شده اند ، درخواست نموده اند.
در پي قتل عام 28 سپتامبر تعداد زيادي از مخالفان شوراي نظامي حاکم بر گينه نيز ناپديده شده و با گذشت 8 روز از اين حادثه هنوز از سرنوشت اين ناپديدشدگان اطلاعي به دست نيامده است .
هيلاري کلينتون خاطرنشان ساخته است : ما از خشونت هايي که صورت گرفته هراسناک و وحشت زده و سخت خشمگين شده ايم و قتل عام مردم اين کشور و تجاوز به زنان گينه را که از سوي نظاميان و عوامل تحت کنترل دولت نظامي حاکم صورت گرفته نقض گسترده حقوق بشر مي دانيم .



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7568