رئيس جمهور جديد مالاوي رئيس پليس کشورش را برکنار کرد

تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲ | عنوان: مالاوي


واحد مرکزی خبر- رئیس جمهور جدید مالاوی رئیس پلیس کشورش را به جرم کوتاهی در عمل به وظایف خود در فاجعه ژوییه سال دو هزار و یازده که نوزده نفر به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شدند، برکنار کرد.

جویس باندا، رئیس جمهور جدید مالاوی، درباره تصمیم خود برای برکناری پیتر موکیتو، رئیس پلیس ملی، توضیحی نداد. موکیتو در زمان ریاست جمهوری بینگو وا موتاریکا، رئیس جمهور فقید مالاوی، ابتدا فرمانده گارد ریاست جمهوری این کشور بود و دو سال پیش به عنوان رئیس پلیس این کشور منصوب شد.
تحلیلگران اعلام کردند علت برکناری رئیس پلیس مالاوی این است که وی نتوانست اعتراضهای دولتی و شورشهای ژوییه گذشته را به خوبی کنترل کند. علاوه بر این مرگ رابرت گاسووا، فعال سیاسی که اوت گذشته، در شرایط مشکوکی جان باخت در تصمیم رئیس جمهور جدید مالاوی بی تاثیر نبوده است. مسئولان پلیس مالاوی در آن زمان اعلام کردند گاسووا که یک دانشجوی معترض بود خودکشی کرده است اما کالبد شکافی از این دانشجوی جوان که مقالاتی برضد دولت مالاوی می نوشت، نشان داد که جراحاتی بر روی سر وی ایجاد شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بلانتایر، ساعاتی پس از اعلام رسمی درگذشت بینگو وا موتاریکا، رئیس جمهور پیشین مالاوی، جویس باندا معاون وی که شصت و یک سال دارد به عنوان رئیس جمهور جدید منصوب شد و روز شنبه سوگند یاد کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=75459