انتخابات رياست جمهوري گينه بيسائو فردا برگزار خواهد شد

تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۳ | عنوان: گينه بيسائو


واحد مرکزی خبر - مردم گینه بیسائو فردا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق های رای می روند.

انتخابات سراسری گینه بیسائو برای تعیین جانشین رئیس جمهور فقید این کشور فردا برگزار خواهد شد. انتخابات ریاست جمهوری گینه بیسائو امسال نه کاندیدا خواهد داشت. جولز کاسامیر یکی از شهروند بیسائو پایتخت این کشور می گوید هیچ کدام از نامزدان انتخاباتی نمی تواند با کسب پنجاه درصد آراء پیروز قطعی شود.
این کار خیلی دشوار است، پیش بینی ما این است که انتخابات به دور دوم کشیده شود.
گینه بیسائو کشوری کوچک در غرب آفریقا است که به عنوان مرکز قاچاق کوکائین به اروپا شهرت دارد. این کشور که قبلا مستعمره پرتغال بوده است، یک میلیون و ششصد هزار نفر جمعیت دارد، اما بیش از دو سوم جمعیت آن در فقر شدید به سر می برند و در آمد آنها کمتر از دو دلار در روز است. بر اساس برآورد یکی از اسناد دولتی آمریکا که در سال 2009 فاش شد،هر شب حدود هشتصد تا هزار کیلوگرم کوکائین در مسیر قاچاق به اروپا وارد گینه بیسائو می شود.
آمریکا، مقامات نظامی رده بالای گینه بیسائو را به قاچاق مواد مخدر متهم کرده است. بسیاری نیز معتقدند درگیری های ماه دسامبر پارسال در پایتخت این کشور در حقیقت نزاع بین بخش های مختلف ارتش بر سر معامله مواد مخدر بوده است.
انتخابات ریاست جمهوری گینه بیسائو به علت مرگ مالام باکای سنها، رئیس جمهور پیشین این کشور زودتر از موعد مقرر برگزار می شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=74961