لیبی تکلیف خرید تجهیزات نظامی از روسیه را تعیین کرد

تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۹ | عنوان: ليبي


"الکساندر میخییف" معاون مدیر عامل کمپانی "روس آبارون اکسپورت" طی گفتگویی با «ریا نووستی» اطلاع داد که لیبی لیست اقلام تجهیزات نظامی روسیه که قصد خرید آنها را در حال حاضر و در آینده دارد، تعیین کرده است.

وی گفت: لیبی لیست تجهیزات نظامی روسیه که قصد خرید آنها را دارد تعیین کرده است. تجهیزات نظامی روسی در یک سطح با پیشنهادات ارائه شده از سوی کمپانی های ایتالیایی و فرانسوی بررسی می شود.

به گفته وی ، امروز کمپانی هایی از سه کشور فرانسه، روسیه و ایتالیا بعنوان منابع احتمالی تامین تجهیزات نظامی توسط لیبی بررسی می شوند.

معاون مدیرعامل "روس آبارون اکسپورت" توضیح داد: اولویت های لیبی در لیست روسیه جنگنده های فوق مدرن "سوخوی-35"، هواپیماهای جنگی- آموزشی "یاک-130"، بالگردهای تهاجمی-اکتشافی " Ка-52" موسوم به "آلیگاتور" و بالگردهای نظامی "می-35" هستند. به اعتقاد وی، لیبی قصد دارد که به طور کل پارک هواپیماها و بالگردهای خود را به روز کند.

میخییف گفت: بر اساس دکترین آنها، این فقط شامل تسلیحات دفاعی خواهد بود. در این چارچوب روسیه می تواند حجم بالایی از سفارشات را دریافت کند. این سفارشات در حدود 40-50% از کل خرید تسلیحاتی از سوی لیبی را تشکیل می دهد.

وی همچنین تاکید کرد که اگر طرف لیبیایی سریعتر در خصوص "سوخوی-35" و " Ка-52 " تصمیم گیری کند، این تجهیزات برای اولین بار صادر خواهند شد.

به گفته این مقام کمپانی "روس آبارون اکسپورت"، حال لیبی باید برنده مناقصه را اعلام کند. وی تاکید کرد: ما در حال انتظار به سر می بریم و اگر قراردادها واقعی باشند، ما به طور 100% آماده اجرای آنها هستیم.

میخییف یادآوری کرد که سفارش جنگنده های "سوخوی-35" که چندی پیش توسط وزارت دفاع روسیه انجام شده نقش مهمی را در جلب توجه ارتش های خارجی به این نمونه جنگنده ها ایفا کرده است.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7483