فرانسه و بنين در خصوص بحران ها در آفريقا گفتگو كردند

تاریخ ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۵ | عنوان: بنين


واحد مركزي خبر - الن ژوپه وزير امور خارجه فرانسه روز شنبه در ديدار با رئيس جمهور بنين در خصوص بحران ها در قاره آفريقا با وي گفتگو كرد.

رئيس جمهور بنين در حال حاضر رياست اتحاديه آفريقا را نيز بر عهده دارد. ژوپه كه در بخشي از سفر دوره اي خود به قاره آفريقا به بنين سفر كرده است، قرار است شامگاه شنبه به بوركينافاسو و روز يكشنبه نيز به مالي سفر كند.

وزير امور خارجه فرانسه روز جمعه در كنفرانسي در تونس شركت كرده بود. ژوپه به خبرنگاران گفت مذاكراتش با توماس بوني يايي بر بحران ها در قاره آفريقا متمركز بود. رئيس جمهور بنين، رياست دوره اي اتحاديه آفريقا را ماه گذشته بر عهده گرفت. وزير امور خارجه فرانسه خاطر نشان كرد :« در صورتي كه نياز باشد، ما آماده ايم به بنين در مسير اين رياست كمك كنيم.

رياست اتحاديه آفريقا در حال حاضر با توجه به تعداد زياد بحران ها در اين قاره، مسئوليتي سنگين است ». وي افزود :«‌ ما در خصوص بيشتر اين بحران ها مانند بحران در سومالي و مالي كه من فردا بدان جا سفر خواهم كرد، گفتگو كرديم ». ژوپه شامگاه جمعه وارد بنين شد. شورشيان طوارق كه خواستار خودمختاري در شمال مالي هستند، بزرگترين حملات خود را از شورش سال دو هزار و نه ميلادي انجام مي دهند. بنابر اعلام سازمان ملل متحد، آنها از اواسط ژانويه چندين حمله را در شهرهاي شمالي مالي انجام داده اند.

اين حملات به آواره شدن يكصد و بيست و شش هزار و چهارصد نفر از خانه و كاشانه شان منجر شده است. ژوپه گفت مذاكراتي را با رئيس جمهور مالي در خصوص راه ها براي پايان دادن سريع به بحران در شمال اين كشور برگزار خواهد كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از كوتونو، اين چهارمين سفر ژوپه به غرب آفريقا پس از انتصاب وي به سمت وزارت امور خارجه فرانسه در يكسال قبل است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=74426