جنبش حماس از مصر خواست پيشنهاد تازه اش را توضيح دهد

تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۰ | عنوان: مصر


جنبش حماس توضيح دولت مصر درباره برخي مسائل مندرج در پيشنهاد جديد اين کشور براي حل مسائل گفتمان فلسطيني را خواستار شد.
به گزارش واحد مرکزي خبر از رام ا..، صلاح البردويل نماينده جنبش حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين اظهار داشت:‌ جنبش حماس در واکنش به پيشنهاد تازه مصر که به منظور همگرايي ديدگاه ها ميان جنبش هاي فتح و حماس در قبال گفتمان ملي فلسطيني مطرح شده است ، توضيح مصر را درباره برخي مسائل مندرج در اين پيشنهاد تازه درخواست کرد.
وي افزود:‌ پيشنهاد تازه مصر از برخي جهات مثبت است زيرا نشان دهنده درک مصر از اين مساله است که جنبش حماس در قبال اصول تغييرناپذير ملت فلسطين کوتاه نخواهد آمد و رژيم اشغالگر را به رسميت نخواهد شناخت و به توافقنامه هاي امضا شده تشکيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي متعهد نخواهد بود به همين سبب دولت مصر در اين پيشنهاد به بررسي راه حل تازه اي براي حل و فصل اين موضوع پرداختند و جنبش حماس با رويکردي مثبت و با رضايتمندي با اين مساله برخورد کرد.
البردويل تاکيد کرد:‌ با اين حال پيشنهاد مصر شامل برخي از امور گُنگ مي شود که نيازمند توضيح است. به عنوان مثال پيشنهاد شده است دولتي در رام ا.. باشد که به توافقنامه هاي بين المللي پايبند باشد و دولتي در غزه باشد که طرح هاي بازسازي غزه را اجرا و کميته اي بر کار آن نظارت کند.
وي گفت: حماس مي خواهد بداند آيا اين به معني وجود سه دولت در فلسطين است و اينکه سازوکار اين دولت ها چگونه خواهد بود و اين کار چگونه ممکن خواهد شد.
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=744