پنجمين دوره آموزش زبان فارسي در تونس افتتاح شد

تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۲۱:۵۳ | عنوان: تونس


پنجمين دوره آموزش زبان فارسي با شعار «شيرين‌تر از قند» با بيش از 60 فراگير زبان فارسي در محل نمايندگي فرهنگي ايران در تونس 10 مهر ماه 88 افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين دوره با حضور سيد حسن عصمتي رايزن فرهنگي ايران در تونس، جعفر ماجد مشاور رئيس جمهور تونس، فريد قطاط استاد دانشگاه زيتونه، جمعه شيخه رئيس موسسه اندلس شناسي و رئيس سابق كتابخانه ملي تونس و سامبي خليلي مغصوبا استاد ادب وتمدن دانشگاه باماكوي جمهوري مالي افتتاح شد.
در مراسم افتتاح اين دوره از فعاليت فرهنگي آموزشي كشورمان در تونس كه با استقبال بسياري از سوي نخبگان و توده مردم تونس برخورداراست ، عصمتي ضمن تلاوت آياتي از كلام الله مجيد در سخناني اظهار داشت : زبان فارسي به " عسل زبانهاي زنده " معروف است و اميدوارم كام همه فراگيران تونسي زبان فارسي در اين دوره جديد شيرين تر از گذشته باشد.
در ادامه اين مراسم سامبي خليلي مغصوبا كه جهت شركت در همايشي به مناسبت قيروان پايتخت فرهنگي جهان اسلام به تونس آمده بود، ضمن حضور در مراسم فوق الذكر به نتايج تحقيقات شش ساله خويش در دوره دكتري‌اش كه به بررسي نسخه هاي خطي شهر تومبوكتو جمهوري مالي در قرن هاي 16 تا 19 ميلادي اختصاص دارد ، اشاره و اظهار داشت: تحقيق نسخه هاي خطي جهان اسلام بدون آشنايي و تسلط به زبان فارسي مقدور نيست و اين به دليل نزديكي بسيار شديد زبان فارسي و زبان عربي است.
فريد قطاط كه سخنران پاياني اين نشست بود در سخناني ضمن اشاره به جايگاه زبان فارسي در بين زبان هاي زنده جهان به نماينده فرهنگي كشورمان به دليل موفقيت در جذب نخبگان تونس به فراگيري زبان فارسي در محل نمايندگي فرهنگي ايران در تونس تبريك گفت.
تا كنون 50 نفر از تونسي هاي علاقه‌مند به فراگيري زبان فارسي در دوره جديد آموزش زبان فارسي ثبت نام كرده اند كه به همراه ديگر فراگيران دوره هاي گذشته ، در مدت 9 ماه (سه روز در هر هفته و هر روز 3 ساعت) در محل رايزني فرهنگي ايران در تونس و زير نظر اساتيد تونسي و ايراني زبان فارسي را به دو روش نظري و عملي فراخواهند گرفت.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7377