استقرار نيروهاي امنيتي مصري نزديک مرزها افزايش يافته است

تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰ | عنوان: مصر


دولت مصر همچنان به تشديد تدابير امنيتي در طول مرزها بين اين کشور و نوار غزه ادامه مي دهد.
منابع فلسطيني روز شنبه با اعلام اين خبر افزودند نيروهاي امنيتي مصري دهها نظامي ديگر را در طول مرزها بين مصر و منطقه رفح واقع در جنوبي ترين نقطه نوار غزه مستقر کرده اند.
شاهدان گفتند همزمان با استقرار نيروهاي امنيتي در اين منطقه ، تحرکات نفربرهاي زرهي و خودروهاي نظامي ارتش و امنيتي نيز بيشتر شده و استحکامات نظامي در بخش مصر به ويژه نزديک گذرگاه مرزي رفح افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از غزه ، اين منابع گفتند نيروهاي امنيتي مصري همچنين در جاليزارها و بر روي پشت بامهاي ساختمانها و خانه ها در بخش مصر نزديک به مرز غزه مستقر شده اند .
اين منابع تصريح کردند تشديد تدابير امنيتي با ادامه افزايش اقدامات مصريها عليه تونلهاي قاچاق به ويژه در اطراف محله " برازيل و براهمه " در جنوب رفح همزمان شده است.
منابع متعدد گفتند در چند روز گذشته چندين انفجار در مناطق مرزي به خصوص نزديک دو محله برازيل و براهمه رخ داده است. گفته مي شود اين انفجار ناشي از منفجر کردن ورودي تونلهاي قاچاق بوده است .
به علت تشديد تدابير مصريها و حملات هوايي اسرائيلي ها به اين تونلها از ميزان قاچاق از طريق تونلها به ميزان زيادي کاسته شده که بر قيمت کالاهاي قاچاق شده در بازارهاي نوار غزه تاثير منفي گذاشته است.
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=734