صادرات نفت آنگولا کاهش می یابد

تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۰ | عنوان: آنگولا


شانا _ گروه بین الملل: صادرات نفت خام آنگولا در مارس 2012 به پایین ترین سطح در 9 ماه گذشته می رسد.



به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ، بر اساس برنامه نهایی بارگیری محموله های نفتی آنگولا، صادرات نفت خام این کشور در سومین ماه سال جاری میلادی با 12 درصد کاهش به روزانه یک میلیون و 610 هزار بشکه می رسد.

بر اساس این برنامه، آنگولا در ماه مارس سال جاری میلادی 52 محموله نفتی روانه بازارهای جهانی می کند که این مقدار در مقایسه با ماه فوریه 3 محموله کاهش نشان می دهد.
برنامه های نهایی بارگیرهای محموله های نفتی آنگولا برای ماه مارس نسبت به برنامه اولی منتشر شده در 16 ژانویه (26 دی) بدون تغییر می ماند.

آنگولا پس از نیجریه، دومین صادرکننده بزرگ نفت آفریقا به شمار می رود.

در پی بروز مشکلات فنی و عملیات نگهداری در برخی از میدان های نفتی، تولید نفت آنگولا، دومین تولید کننده بزرگ نفت در آفریقا پس از نیجریه، سال گذشته میلادی پایین تر از انتظارها بود اما با توجه به از سرگیری تولید برخی میدان ها و بهره برداری از پروژه های نفتی جدید، پیش بینی می شود تولید نفت این کشور افزایش یابد.

تولید نفت خام آنگولا در ژوئن 2011 به پایین ترین سطح در چهار سال گذشته یعنی حدود یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز رسید اما با از سرگیری تولید میدان پلاتونیو شرکت بی.پی انگلیس پس از رفع مشکلات فنی، همچنین آغاز برداشت نفت از میدان فراساحلی پازفلور به وسیه شرکت فرانسوی توتال، تولید نفت این کشور در ماه نوامبر به یک میلیون و 700 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

آنگولا بیش از 95 درصد درآمدهای خود را از محل فروش نفت خام به دست می آورد و درآمدهای حاصل از صادرات نفت حدود 45 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور آفریقایی را شامل می شود.

شرکت ملی نفت آنگولا (سان آنگول) ماه گذشته میلادی با هفت شرکت بزرگ نفتی جهان برای حفاری و اکتشاف نفت در پروژه های آب های بسیار عمیق پری-سلت (Pre-Salt) حوزه کاوانزا قراردادهایی امضا کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=73350