گشايش سفارت ايران در ناميبيا در آينده نزديك/دعوت از ايران براي احداث پالايشگاه در ناميبيا

تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۳ | عنوان: ناميبيا


خبرگزاري فارس- وزير امور خارجه كشورمان از گشايش سفارت ايران در ناميبيا و در آينده نزديك خبر داد و رئيس جمهور ناميبيا خواستار همكاري ايران در احداث پالايشگاه در كشورش شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه اجلاس سران اتحاديه آفريقا در آديس آبابا بعدازظهر امروز (دوشنبه) با رئيس جمهور ناميبيا ديدار و گفت و گو كرد.

صالحي در اين ديدار با اشاره به نگاه جمهوري اسلامي ايران براي همكاري با كشورهاي قاره آفريقا و ضمن تشريح دستاوردها و تجربيات كشورمان در زمينه هاي صنعتي، علمي، فناوري و داروسازي آمادگي كشورمان را براي همكاري با ناميبيا در اين زمينه ها اعلام كرد.

رئيس جمهور ناميبيا نيز در اين ديدار با ارائه ارزيابي مثبت از روند روابط فيمابين، بر ضرورت گسترش همكاري ها به ويژه در حوزه هاي صنعتي و نفتي تأكيد و با توجه به نياز كشورش به احداث پالايشگاه از جمهوري اسلامي ايران براي همكاري در اين زمينه دعوت به عمل آورد.

در اين ديدار همچنين وزير امور خارجه كشورمان گشايش سفارت جمهوري اسلامي ايران در ناميبيا در آينده نزديك را به اطلاع رئيس جمهور اين كشور رساند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=73227