مخالفان گينه کوناکري عدم شرکت شوراي نظامي در انتخابات را خواستار شدند

تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۳ | عنوان: گينه


يکي از رهبران مخالف گينه کوناکري روز شنبه عدم مشارکت شوراي نظامي اين کشور را در انتخابات رياست جمهوري ماه ژانويه خواستار شد.
فرانسوا لونسِني فال ابراز اميدواري کرد بلِز کومپائوره Blaise Compaoré رئيس جمهور بورکينافاسو و ميانجي بحران سياسي گينه کوناکري به عدم مشارکت شوراي نظامي در انتخابات رياست جمهوري اولويت دهد.
وي که جبهه متحد براي دمکراسي و تغييرات را رهبري مي کند در مصاحبه با رسانه ها تاکيد کرد ما يک چيز مي خواهيم که همانا برگزاري انتخابات بدون مشارکت شوراي ملي براي دمکراسي و توسعه )شوراي نظامي( و اعضاي ان برگزار شود.
لونسني فال که در بين سال هاي دو هزار و دو تا دو هزار و چهار وزير امور خارجه گينه کوناکري بوده و در مدت کوتاه ماههاي فوريه و اوريل دو هزار و چهار سمت نخست وزيري را در دوره حکومت لانسانا کونته بر عهده داشته است، بر اولويت قرار گرفتن حذف شوراي نظامي از انتخابات توسط کومپائوره تاکيد کرد و ان را شرط لازم براي خروج از بحران سياسي دانست.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از کوناکري ، لونسني فال که در جريان حمله خشونت اميز دوشنبه بيست و هشتم سپتامبر )ششم مهر( نيروهاي امنيتي به تجمع مخالفان، زخمي شده بود، همچنين از جامعه بين المللي خواست يک نيروي کمکي براي حمايت از مردم به گينه کوناکري بفرستد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7314