راهپيمايي اعتراض آميز دانش‌آموزان آفريقاي جنوبي براي آموزش بهتر

تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۶ | عنوان: آفريقاي جنوبي


رسانه‌هاي دولتي آفريقاي جنوبي اعلام كردند: گروهي از دانش‌آموزان آفريقايي نسبت به آموزش بهتر در كشور دست به راهپيمايي گسترده زدند.

به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «آبونجيل دسي» ـ يكي از دانش‌آموزان شركت كنندگان در اين راهپيمايي اعتراض‌آميز، يادآور شد: ما تنها خواستار كتاب، دفتر و آموزش بهتر هستيم. آموزشي كه به واسطه آن بتوانيم چيزي ياد بگيريم. در برخي از مدارس كشور، آموزش به صورت رايگان ارايه نمي‌شود.

بر اساس گزارش رسمي دپارتمان آموزش آفريقاي جنوبي، سيستم آموزشي كشور به شدت دچار ضعف است و دولتمردان تاكنون اقدامي براي بازبيني و احياي آن انجام نداده‌اند.

همچنين مسافت طولاني كه دانش‌آموزان بايد بپيمايند، تا به مدارس برسند از ديگر مشكلات است كه اين موضوع براي معلمان و دبيران نيز صدق مي‌كند.

گفته مي‌شود، بر اساس آمارهاي رسمي دپارتمان آموزش آفريقاي جنوبي، تعداد كتابخانه‌هاي عمومي و مدارس آنقدر كم است كه براي هر 25 دانش‌آموز تنها يك كتاب وجود دارد.

با اين حال، مراكز آموزشي خصوصي نيز در كنار مدارس وجود دارند كه مي‌توان نسبت به آن‌ها خشنود بود، اما تمامي خانواده‌هاي ساكن در آفريقاي جنوبي هزينه لازم براي فرستادن كودكان خود به اين مراكز را ندارند.

به گزارش رسانه‌هاي دولتي آفريقاي جنوبي، آموزشي برابر مساله‌اي غير ممكن است، كه بايد ممكن شود.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7311