دومين برادر رئيس جمهور توگو هم بازداشت شد

تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰ | عنوان: توگو


يكي ديگر از برادران رئيس جمهور توگو روز پنجشنبه در لومه بازداشت شد.
پايگاه اينترنتي "جمهوري توگو" روز گذشته اعلام كرد اسوليزام ناسينگبه، يكي ديگر از برادران فوره ناسينگبه رئيس جمهور توگو در لومه پايتخت اين كشور بازداشت شد.
وي متهم شده است كه در توطئه اي كه برادرش كاپاچا ناسينگبه به منظور به دست گرفتن قدرت در زمان سفر رئيس جمهور به اسيا طراحي كرده، شركت داشته است.
کاپاچا گناسينگبه، برادر رئيس جمهور توگو، روز چهارشنبه در مقابل سفارت آمريکا در لومه بازداشت شده بود. ماموران ژاندارمري توگو يکشنبه گذشته با هدف دستگيري مظنوناني که بر ضد دولت در اين کشور فعاليت مي کردند به محل سکونت کاپاچا ناسينگبه حمله کرده و او را بازداشت كردند.
مقامات قضايي و دولتي توگو درباره علت دستگيري برادران رئيس جمهور به ويژه كاپاچا ناسينگبه که از اعضاي بانفوذ حزب حاکم اين کشور به حساب مي ايد ، اظهار نظر نکرده اند. كاپاچا ناسينگبه در فاصله سالهاي دو هزار تا دو هزار و هفت وزارت دفاع توگو را برعهده داشت.
به گزارش خبرگزاري شينهوا از لومه، اسوليزام ناسينگبه در حال حاضر يك بنگاه تبيلغاتي را اداره مي كند. وي پس از پايان تحصيلاتش در پاريس هشت سال پيش به توگو بازگشت. وي مدتي رياست كميته سازماندهي امور موزه ناسينگبه را كه اوريل سال دو هزار و هفت افتتاح شد بر عهده داشت.
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=731