ایران در تولید کود در تونس سرمایه گذاری می کند

تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۳ | عنوان: تونس


مدیرکل کشورهای عربی - آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در پی سفر هیئت ایرانی به تونس زمینه سرمایه گذاری تجار ایرانی در تولید کود شیمیایی، صنعت برق و صنایع وابسته فراهم شد.
حسین حسینی در حاشیه نشست تجار ایرانی با بازرگانان شهر سوسه در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به تونس گفت: خوشبختانه با افزایش تعداد کالاهای مشمول کاهش تعرفه مالیاتی، زمینه حضور تجار ایرانی و تونسی برای سرمایه گذاری در دو کشور فراهم شده است.

وی استانداردسازی کالاهای صادراتی دو کشور و سرمایه گذاری ایران در تولید کود شیمیایی را از دیگر دستاوردهای این سفر ذکر کرد و گفت: زمینه سرمایه گذاری در بخش صنعت برق و صنایع وابسته و سایر بخشهای مورد علاق تجار ایرانی و تونسی فراهم شده است و امیدواریم با برپایی دو نمایشگاه در ایران و تونس زمینه آشنایی بیشتر با کالاهای دو کشور فراهم شود.

وی گفت: یک کمیته مشترک حمل و نقل برای حل مشکلات سفر هیئتهای ایرانی و تونسی تشکیل می شود تا تسهیلات ویژه برای سفر سرمایه گذاران دو کشور تامین شود.

حسینی توافق در خصوص تبادل فرهنگی و اجتماعی را از دیگر توافقات سفر اعلام کرد و یادآور شد: بزودی با سفر رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تونس در این زمینه نیز اقدام خواهد شد.

وی گفت: سال آینده یک هیئت بلند پایه تونسی از ایران دیدن و با توانمندیهای کشورمان از نزدیک آشنا خواهند شد و یک هیئت نیز از استان اصفهان به تونس سفر خواهد کرد.

وی گفت: کلیه اطلاعات مربوط به تجار و بازرگانان ایرانی و کالهای تولیدی در سایت اتاق بازرگانی ایران پیش بینی شده است که در اختیار تجار علاقمند به سرمایه گذاری در ایران قرار خواهد گرفت.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=7279