تانزانیا قطب جدید گازی قاره سیاه

تاریخ ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹ | عنوان: تانزانيا


شانا _ گروه بین‌الملل: بنا بر اعلام صندوق بین‌المللی پول، تانزانیا تا سال 2020 به یک تولید کننده بزرگ گازی تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، صندوق بین‌الملی پول در گزارشی اعلام کرد: تانزانیا ظرف 5 سال آینده با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش اکتشاف گاز روبه رو می‌شود که این موضوع می تواند منبع اصلی درآمد برای این کشور آفریقای شرقی تا سال 2020 باشد.

صندوق بین‌المللی مستقر در واشینگتن همچنین اعلام کرد: چشم انداز تانزانیا برای تبدیل شدن به یک تولید‌کننده بزرگ گاز طبیعی تا اواخر دهه جاری خوب و مناسب به نظر می‌رسد.

بنا بر اعلام این صندوق، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و مستقیم خارجی در تانزانیا می تواند ظرف 5 سال آینده و افزایش چشمگیر صادرات و درآمد این کشور احتمال دارد حدود سال 2020 آغاز شود.

شرکت دولتی پترولیوم دولوپمنت تانزانیا اکتبر سال 2010 اعلام کرده بود: تانزانیا دارای دو میدان گازی به نام‌های سونگو سونگو (Songo Songo) و امنازی بی (Mnazi Bay) است؛ میدان گازی سونگو سونگو یک تریلیون و 500 میلیارد فوت مکعب ذخایر گازی درحالی که میدان امنازی بی در نزدیکی مرز با موزامبیک، دو تریلیون فوت مکعب ذخایر گازی دارد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کرد: اعمال برخی تغییرها در سیاست‌های دولت تانزانیا که قرار است برای تضمین رشد درآمدهای گازی این کشور اجرا شود، به اقتصاد آن کمک خواهد کرد.

بنا بر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تانزانیا در سال 2010 میلادی 28 میلیارد فوت مکعب تولید گاز داشته، اما ذخایر اثبات شده گازی آن در این سال گزارش نشده است.

تانزانیا در سال 2009 میلادی تولید نفت نداشته و همه نیاز 34 هزار بشکه خود را به این کالا، از روش های واردات تأمین می کرده است.

این کشور در ساحل شرقی قاره آفریقا و در همسایگی کشورهایی همچون کنیا، اوگاندا، کنگو، زامبیا و موزابیک واقع شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=72728