پونتلند سومالي کمک جهان را براي مقابله با راهزني دريايي خواستار شد

تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۰ | عنوان: سومالي


ايالت جدايي طلب پونتلند سومالي روز شنبه دريافت کمکهاي بين المللي را براي تشکيل يک نيروي ضربت براي مقابله با راهزني دريايي در منطقه خواستار شد .
عبدالرحمان محمد فارول رئيس ايالت پونتلند سومالي در جريان سفر به نايروبي اعلام کرد دولت سه ماهه وي طرحهايي را براي تشکيل يک نيروي ضربت ويژه به منظور مقابله با راهزني دريايي تدوين کرده است . وي افزود اين نيروها متشکل از دو هزار و چهارصد تن از جمله شماري ازنيروهاي پليس خواهد بود. وي گفت حدود پانصد تا ششصد تن از اعضاي اين نيروي ضربت، در بيش از هشت پايگاه اصلي در طول سواحل پونتلند در اقيانوس هند و خليج عدن مستقر خواهند شد و بقيه در مناطق داخلي به عمليات خواهند پرداخت .
فارول خاطر نشان کرد نظارت بر ابهاي پونتلند دشوار است زيرا خطوط مواصلاتي مناسب براي ارتباط با بنادر ماهيگيري منطقه وجود ندارد. وي هزينه هاي چنين عملياتي را حدود بيست ميليون دلار اعلام کرد .
به گزارش خبرگزاري فرانسه راهزنان دريايي سومالي که اغلب انان از داخل خاک پونتلند عمل مي کنند ، در سال دو هزار و هشت ، بيش از يکصد و سي فروند کشتي را مورد حمله قرار دادند و نزديک به پنجاه فروند کشتي را ربودند .
برخي کارشناسان ميزان باجهاي پرداختي به راهزنان دريايي را در طول سال گذشته بالغ بر پنجاه ميليون دلار معادل سي و هشت ميليون و سيصد هزار يورو براورد کرده اند .
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=727