انتخابات رياست جمهوري در گامبيا آغاز شد

تاریخ ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۶ | عنوان: گامبيا


واحد مركزي خبر / مردم گامبيا پنجشنبه براي شركت در انتخابات رياست جمهوري به پاي صندوقهاي راي رفتند. شعبه هاي اخذ راي ساعت هفت صبح به وقت محلي به روي راي دهندگان در گامبيا گشوده شد.

با توجه به نرخ بالاي بيسوادي در اين كشور، راي دهندگان به جاي برگه هاي راي ،‌ از گوي هاي شيشه اي رنگي براي انداختن راي خود در صندوق استفاده مي كنند.

جامعه اقتصادي كشورهاي غرب آفريقا در آستانه برگزاري اين انتخابات هشدار داد شرايط براي برگزاري انتخابات آزاد،‌ عادلانه و شفاف در اين كشور فراهم نشده است.

يك هيئت جامعه اقتصادي كشورهاي غرب آفريقا در گزارشي اعلام كرد حزب حاكم به شدت بر رسانه هاي اين كشور نظارت مي كند،‌ نهادهاي دولتي و نيمه دولتي گامبيا بي طرفي را در انتخابات رعايت نمي كنند و مخالفان و راي دهندگان در معرض ارعاب و سركوب دولت قرار دارند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، با وجود انتقادها از رژيم يحيي عبدالعزير جامه، رئيس جمهور كنوني گاميبا به علت پيشينه حقوق بشر در اين كشور، پيش بيني مي شود وي براي چهارمين بار در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود. در حالي كه يحيي جامه به علت حكومت بر مردم در فضاي تهديد و ارعاب و اقدامات سركوبگرانه و نيز كنترل شديد بر رسانه ها مورد انتقاد قرار دارد، به علت اجراي طرحهاي توسعه اي، احداث بيمارستان و مدرسه و اعطاي كمك هزينه تحصيلي به دانشجويان ، از حمايت مردم برخوردار است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=69488