قاهره اميدوار است چين سرمايه گذاري خود را در مصر افزايش دهد

تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۰ | عنوان: مصر


يوسف ولي، رئيس انجمن دوستي مصر و چين اعلام کرد قاهره اميدوار است چين براي کمک به اقتصاد مصر، سرمايه گذاري خود را در اين کشور افزايش دهد.
يوسف ولي روز چهارشنبه در مراسمي که به مناسبت دهمين سالگرد همکاريهاي راهبردي دو کشور در سفارت چين در قاهره برگزارشد، گفت کل سرمايه گذاريهاي چين در مصر، بالغ بر 500 ميليون دلار است و اين ميزان در برابر سرمايه گذاريهاي چين در ديگر کشورهاي عربي، ناچيز است.
وي ابراز اميدواري کرد همکاريهاي اقتصادي دوکشور افزايش يابد.
يوسف ولي با اشاره به برنامه خصوصي سازي مصر که از سال 2004 اغاز شده است، گفت مصر از تجربيات چين در گذر از اقتصاد طرح ريزي شده به اقتصاد بازار الهام مي گيرد.
وو چونهوآ ، سفير چين در مصر، نيز از همکاريهاي ده ساله دو کشور در زمينه هاي مختلف ابراز خرسندي کرد. به گفته وي در ده سال گذشته حسني مبارک رئيس جمهور مصر سه سفر رسمي به چين داشته و حجم کل مبادلات تجاري ميان دو کشور از 610 ميليون دلار به 6 ميليارد و 240 ميليون دلار رسيده است.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از قاهره، سفير چين افزود در اين مدت صادارت مصر به چين از 30 ميليون دلار به 430 ميليون دلار افزايش يافته و سرمايه گذاري چين در مصر سه هزار فرصت شغلي جديد ايجاد کرده است.
به گفته وي سرمايه گذاريهاي اتي چين بيشتر در مناطق اقتصادي خواهد بود.
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=684