دزدان دريايي در سومالي 300 گروگان و 17 کشتي را در اختيار دارند

تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰ | عنوان: سومالي


سازمان ملل- نماينده ويژه سازمان ملل روز چهارشنبه تصريح کرد در حال حاضر 300 گروگان و 17 کشتي در دست گروه کوچکي در سواحل سومالي است که تنها مايل به افزايش منافع غيرقانوني خود هستند.

نماينده سازمان ملل خواست تا تلاشهاي بيشتري براي مبارزه با مشکلي که وي آن را "بلاي بين المللي" ناميد, در کشور شاخ آفريقا صورت گيرد.
احمدو عبدالله نماينده ويژه دبير کل تصريح کرد قويا بر اين باورم که تلاش هاي مصرانه از قبيل حضور نيروهاي دريايي بين المللي در ساحل سومالي, بايد افزايش يابند تا دزدان دريايي کم و در نهايت متوقف شوند.
وي با اشاره به رويداد اخير افزود، بدون حضور نيروهاي دريايي, مشکلات دراين زمينه وخيم تر خواهند شد.
نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل گفت اگر چه در حال حاضر نيروهاي بين المللي در منطقه حضور دارند ولي به علت وسعت بسيار آبها, قادر نيستند تا بطور همزمان همه مناطق را تحت کنترل داشته باشند.
وي اظهارداشت:عمليات اخير توسط دولت هاي آمريکا و فرانسه پيام قاطعي به دزدان دريايي و کساني ارسال مي کند که از آنان حمايت مي کنند , همان کساني که از فقر و بيچارگي هم ميهنان جوان و بيکار خود در اين مسير بهره برداري مي کنند.
عبدالله تصريح کرد براي اطمينان حاصل کردن از ثبات در سومالي و آزادي کشتيراني در کل منطقه, حاميان مالي دزدان دريايي بايد به فوريت شناسايي شده و پاسخگو باشند.
ايرنا



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=676