قذافي بر لزوم تشكيل ايالات متحده آفريقا تاكيد كرد

تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰ | عنوان: ليبي


خبرگزاري فارس: رهبر ليبي در سخناني بر لزوم تسريع در اجراي طرح تشكيل ايالات متحده آفريقا تاكيد و اعلام كرد كه برخي از اجزاي اين پروژه در حال انجام است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "معمر قذافي " در مراسم افتتاحيه سران اتحاديه آفريقا در طرابلس با بيان اين مطلب افزود: نمي‌توان بدون داشتن برنامه‌ريزي دقيق و مدون و تلاش‌هاي روزمره، ايالات متحده آفريقا را تاسيس كرد.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اين كه بايد بي‌نظمي و آشوب‌هاي موجود در قاره آفريقا پايان پذيرد، تصريح كرد: ما بايد يك دولت متحد مستقل ايجاد كنيم و از ساير مسائل خلاصي يابيم.
وي با اشاره به اين كه براي انجام اين پروژه، هيچ مانعي بر سر راه ما وجود ندارد، ادامه داد: اين طرح تاريخي به راحتي قابل اجرا است.
رئيس دوره‌اي اتحاديه آفريقا در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سه بخش اصلي از اين پروژه اكنون در حال انجام است. اكنون كميته اجرايي اتحاديه آفريقا شامل 53 كشور عضو، در حوزه سياست خارجي اين دولت فعاليت خواهند كرد، همچنين شوراي صلح و امنيت اتحاديه آفريقا به وزارت دفاع و امنيت آفريقا تبديل خواهد شد.
بر اساس اين گزارش قرار است در اجلاس سران اتحاديه آفريقا درباره چگونگي تبديل اتحاديه آفريقا به ايالات متحده آفريقا بحث و تبادل نظر شود.
اين در حالي است كه مسئله ايجاد يك دولت آفريقايي پيش از اين در اجلاس سران اتحاديه آفريقا در آديس آبابا در ماه فوريه سال جاري ميلادي مطرح شده بود.
سران اتحاديه آفريقا در اجلاس آديس‌آبابا همچنين به كميته اجرايي اين پروژه ماموريت دادند در اجلاس آتي سران در ماه جولاي، گزارش دقيق و جامعي در مورد اصلاحات مورد نياز اين پروژه ارائه دهند.
خبرگزاري فارس


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=672