صادرات نفت آنگولا کاهش می یابد

تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸ | عنوان: آنگولا


شانا _ گروه بین الملل: معامله گران بازار نفت اعلام کردند: صادرات نفت آنگولا در ماه دسامبر با کاهش همراه خواهد بود.



به گزارش خبرگزاری رویترز، معامله گران بازار نفت روز گذشته (دوشنبه 25 مهر) اعلام کردند: آنگولا در ماه دسامبر روزانه یک میلیون و 690 هزار بشکه نفت خام روانه بازارهای جهانی می کند، به طوری که این مقدار در مقایسه با رقم روزانه یک میلیون و 840 هزار بشکه برای ماه نوامبر کاهش نشان می دهد.

معامله گران بر اساس برنامه های اولیه بارگیری محموله های نفت خام آنگولا اعلام کردند: این کشور در آخرین ماه سال جاری 55 محموله نفتی به بازارهای جهانی صادر می کند، در حالی که این مقدار برای ماه نوامبر 58 محموله در نظر گرفته شده است.
برنامه های صادرات نفت اغلب تغییر می کنند و برنامه نهایی می تواند نسبت به برنامه اولیه بارگیری محموله های نفت خام تغییر داشته باشد.

اجرای عملیات نگهداری در تاسیسات تولید نفت آنگولا سبب افت تولید نفت خام این کشور از اواسط سال جاری میلادی شده است.

معامله گران عنوان کردند: کاهش صادرات نفت آنگولا برای ماه دسامبر دلایل مختلف دارد.

یک معامله گر بازار نفت غرب آفریقا گفت: تعدادی از تاسیسات تولید نفت، یک محموله از صادرات خود کاسته اند اما برخی دیگر بیشتر تولید کرده اند؛ افت صادرات تنها یک دلیل ندارد.

بازارهای آسیایی به شدت خواهان نفت خام کم سولفور آنگولا هستند و بسیاری از انواع نفت خام این کشور به طور کامل و منظم از سوی مشتریان چینی خریداری می شود.

آنگولا عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از سهمیه تولید خود ناراضی و بر این باور است که سهمیه واقعی تولید این کشور در اوپک یک میلیون و 656 هزار بشکه باید در نظر گرفته شود؛ در حالی که سهمیه تولید کنونی این کشور آفریقایی از سوی این سازمان یک میلیون و 520 هزار بشکه در روز تعیین شده است.

آنگولا که برای به دست آوردن مقام نخست تولید نفت در قاره آفریقا با نیجریه رقابت می کند، انتظار دارد با اکتشاف های جدید، تولید نفت خود را در سال 2011 تا 16 درصد افزایش دهد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=67015