انتخابات رياست جمهوري رواندا مرداد ماه اينده برگزار مي شود

تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۰ | عنوان: رواندا


منابع رسمي در کيگالي اعلام کردند انتخابات رياست جمهوري اتي رواندا نهم اوت سال دو هزار و ده برگزار خواهد شد.
از سال هزار و نهصد و نود و چهار که رواندا به استقلال دست يافت اين دومين بار است که انتخابات رياست جمهوري در اين کشور افريقايي برگزار خواهد شد.
راديو رواندا صبح روز چهار شنبه اعلام کرد شوراي وزيران رواندا که روز سه شنبه به رياست پل کاگامه رئيس جمهور اين کشور نشست فوق العادهتشكيل داد/ نهم اوت سال دو هزار و ده را براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري اتي اين کشور تعيين کرد.
مبارزات تبليغاتي براي اين انتخابات از بيستم ژوئيه تا هشتم اوت سال دو هزار و ده برگزار خواهد شد.
اولين انتخابات رياست جمهوري رواندا پس از نسل کشي هزار و نهصد و نود و چهار در سال دو هزار و سه برگزار شد.
بنا به گفته مسئولان سازمان ملل متحد در اين نسل کشي نزديک به هشتاد هزار نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از کيگالي، پل کاگامه که به عنوان رئيس حزب جبهه ميهن پرست رواندا در ان انتخابات شرکت کرده بود با اختلاف زيادي بر رقباي خود پيروز شد. جبهه ميهن پرست رواندا همان گروه شورشي سابق «توتسي» است که در ژوئيه سال هزار و نهصدو نود و چهار به نسل کشي در رواندا پايان داد.
شورشيان «هوتو» رواندا (نيروهاي دموکراتيک ازاديبخش رواندا( که به گفته مقامات کيگالي در نسل کشي رواندا دست داشته اند در حال حاضر در کنگو مستقر شده و فعاليت مي کنند. اين گروه شبه نظامي از سال هزار و نهصد و نود و چهار و در پايان نسل کشي رواندا در مناطق شرقي جمهوري دموکراتيک کنگو مستقر شده است. جمهوري دموکراتيک کنگو و رواندا چندي پيش براي مبارزه با شورشيان فعال در منطقه توافق نامه همکاري نظامي امضا کردند و عمليات وسيعي براي تعقيب و بازداشت شورشيان اغاز کردند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=6683