وزير خارجه آفريقاي جنوبي با مشاور البشير ديدار و گفت و گو کرد

تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۲:۱۰ | عنوان: آفريقاي مركزي


وزير روابط و همکاري هاي بين المللي (امورخارجه) آفريقاي جنوبي ديشب با مشاور "عمر البشير" رييس جمهور سودان ديدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبر راديوي "702" آفريقاي جنوبي، خانم "ميته انکوانا شابانه" که از ديروز به مدت سه روز در راس هياتي به خارطوم سفر کرده است در ديدار ديشب خود با "غازي صلاح الدين" که غير از عنوان مشاور البشير، مسوول مستقيم دولت در رسيدگي به مسائل دارفور نيز هست، درباره روند تحولات در آن منطقه آشوب زده در جنوب سودان بحث و گفت وگو کردند.
آنها علاوه بر رسيدگي به مسائل مربوط به روابط دوجانبه، بيشتر مسائل مربوط به توافقنامه صلح فراگير بين شمال و جنوب سودان و بحران دارفور را مورد بررسي قرار دادند.
صلاح الدين که ظاهرا جمع خبرنگاران صحبت مي کرد، درباره سطح روابط دوجانبه کشورش با آفريقاي جنوبي، اين رابطه را بسيار مطلوب ارزيابي کرد و پس از آنکه آفريقاي جنوبي را يک وزنه سياسي و اقتصادي در قاره آفريقا معرفي کرد، گفت: مقامات دو کشور همواره تلاش مي کنند اين رابطه هرروز بيشتر تقويت شود.
خانم شابانه در اين ديدار سه روزه با البشير و ديگر مقامات سوداني نيز ديدار و در ضمن براساس اعلام خبر اين راديو وي از شهر جوبا در جنوب سودان نيز ديدن خواهد کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=6664