رئيس جمهور گينه بار ديگر خواستار گفتگو با مخالفان دولت شد

تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۱ | عنوان: گينه


واحد مرکزی خبر / در پی کشته شدن دست کم سه نفر در شورش های هفته گذشته در کوناکری پایتخت گینه ، آلفا کنده Alpha Conde رئیس جمهور این کشور برای گفتگو با مخالفان دولت اعلام آمادگی کرد.

مخالفان ، دولت گینه را متهم کرده اند به درخواست های آنها توجه نمی کند و با تکروی امور کشور را اداره می کند. مخالفان همچنین ادعا می کنند دولت کنده که سال گذشته با فاصله ای اندکی بر رقبا پیروز شد تلاش دارد در انتخابات پارلمانی که امسال برگزار می شود تقلب کند. کنده شنبه شب در تلویزیون دولتی گفت : من برگزاری مذاکرات را بار دیگر به همه احزاب سیاسی و طرفداران آنها پیشنهاد می کنم.

کنده در ابتدا ماه اوت به دولت خود دستور داده بود مذاکرات با مخالفان را آغاز کند ولی این مذاکرات شکست خورد. وزیر کشور گینه درخواست های مخالفان را از جمله تغییر تمهیدات برای انتخابات بعدی را رد کرد. مخالفان دولت هفته گذشته سنگ پرتاب کردند و لاستیک ها را آتش زدندکه این شورش ها موجب درگیری با نیروهای امنیتی شد که مجهز به نارنجک های گاز اشک آور و باتون بودند. در این درگیری ها سه نفر کشته و حدود سیصد و بیست و دو نفر نیز دستگیر شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز از کوناکری ، سِلو دالین دیالو رهبر مخالفان دولت گینه که در انتخابات سال گذشته شکست خورد. گفته است کنده قصد دارد با دستکاری اوراق انتخاباتی و انتصاب یکی از متحدان خود به سمت رئیس کمیسیون انتخابات ، در انتخابات پارلمانی تقلب کند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=65858