شواري همکاري خليج فارس و تانزانيا از حقوق ملت فلسطين حمايت کردند

تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۰ | عنوان: تانزانيا


شوراي همکاري خليج فارس و تانزانيا بر حق مشروع ملت فلسطين در تشکيل کشور مستقل فلسطين با مرکزيت قدس تاکيد کردند .
عبد الرحمن العطيه دبير کل شوراي همکاري خليج فارس و جاکايا مريشو کيکويتي رييس جمهور تانزانيا سه شنبه شب در رياض با هم ديدار کردند. در اين ديدار دو طرف اخرين تحولات فلسطين را بررسي و بر حمايت خود از حق مشروع ملت فلسطين در تشکيل کشور مستقل با مرکزيت قدس تاکيد کردند .
عبد الرحمن العطيه پس از ديدار با کيکويتي به خبرنگاران گفت ضرورت تبادل اطلاعات درباره فعاليت دزدان دريايي در درياي سرخ و خليج عدن که بر روند فعاليت کشتي راني و
دريا نوردي در اين منطقه تاثيرمنفي گذاشته است ، از ديگر موضوعات بود که در ديدار ديشب مورد بررسي قرار گرفت .
العطيه و کيکويتي همچنين راههاي توسعه و تقويت روابط و مناسبات دو جانبه شوراي همکاري خليج فارس و تانزانيا را در زمينه هاي سياسي ، اقتصادي ، بازرگاني ، صنعتي و امنيت غذايي بررسي کردند .
به گزارش خبرگزاري شينهوا از رياض ؛ العطيه در ديدار با کيکويتي بر علاقمندي خود براي برگزاري گفتگوهاي دو جانبه بين شوراي همکاري خليج فارس و جامعه توسعه جنوب افريقا(سادک)تاکيد کرد . تانزانيا به همراه برخي ديگر از کشورهاي قاره افريقا عضو گروه سادک هستند . العطيه همچنين تقويت روابط بين شوراي همکاري خليج فارس با قاهره افريقا را خواستار شد .
رييس جمهور تانزانيا براي ديدار رسمي چند روزه از عربستان سعودي و گفتگو با ملک عبد الله بن عبد العزيز پادشاه اين کشور درباره روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه دو طرف روز
سه شنبه وارد وارد رياض شد .
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=657