معترضان و نيروهاي پليس در کوناکري درگير شدند

تاریخ ۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳ | عنوان: گينه


واحد مرکزی خبر/ درگیریهای پراکنده ای بعد از ظهر و شب گذشته میان نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان معترض در پایتخت گینه کوناکری روی داد.

منابع خبری اعلام کردند این درگیریها چهارشنبه همزمان با دومین سالگرد کشتار بیست و هشتم سپتامبر دو هزار و نه در برخی از محله های کوناکری به وقوع پیوست. محله هایی که گفته می شود کانون هواداران جناح مخالف کوناکری است از بعد از ظهر روز چهار شنبه صحنه تظاهرات معترضان و درگیریهای پراکنده آنها با نیروهای پلیس گینه بود.

در روزهای اخیر تظاهر کنندگان مخالف نیروهای امنیتی و پلیس گینه را به حمله به خانه برخی از هواداران جناح مخالف متهم کرده اند.

روز چهارشنبه با وقوع درگیری میان مخالفان و نیروهای امنیتی و تشدید تنش در برخی محله های کوناکری، فروشگاهها موجود در این محله ها بسته بود.

مقامات دولت گینه از چند روز پیش اعلام کردند برگزاری مراسم بزرگداشت حوادث خونین بیست و هشتم سپتامبر سال دو هزار و نه ممنوع است.

در این حادثه نیروهای امنیتی و پلیس کوناکری به تظاهر کنندگان مخالف که در اعتراض به سیاستهای هیئت نظامی حاکم بر کشور در یکی از ورزشگاههای بزرگ پایتخت تجمع کرده بودند حمله کردند و یکصد و پنجاه و هفت نفر را کشتند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از کوناکری، این افراد در اعتراض به خلف وعده دادیس کامارا رئیس هیئت نظامی کشورشان که قول داده بود در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نشود اما به قولش عمل نکرد،‌ در ورزشگاه کوناکری تجمع کرده بودند.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=65586