آمريکا آرامش را در گينه خواستار شد

تاریخ ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰ | عنوان: گينه


واحد مرکزی خبر / آمریکا روز چهارشنبه تظاهرات مسالمت آمیز را در گینه خواستار شد و از نیروهای امنیتی این کشور خواست از توسل بیش از حد به زور در برابر تظاهرکنندگان خودداری کنند .

این درخواست آمریکا در پی درگیری های شدید روز سه شنبه بین نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان در گینه مطرح شد که دو کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت . به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن از همه بازیگران سیاسی در گینه می خواهد برای حل هر گونه اختلاف ، گفتگو را آغاز کنند و رفتاری مسئولانه داشته باشند . وی افزود : ما از نیروهای امنیتی گینه می خواهیم برای کنترل تظاهرکنندگان از توسل بیش از اندازه به زور خودداری کنند . درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس گینه در روز آشتی ملی همزمان با دومین سالگرد کشتار در این کشور غرب آفریقا روی داد که سرنگونی حاکمان نظامی گینه و حرکت به سوی دموکراسی را در پی داشت . بیست و هشتم سپتامبر سال دو هزار و نه ، هزاران نفر از مردم گینه با تجمع در ورزشگاهی در پایتخت این کشور مخالفت خود را با شورای نظامی موسی دادیس کامارا اعلام کردند .

این اعتراض مردم گینه، حمله نیروهای نظامی را در پی داشت که بر اثر آن دست‌کم صد و پنجاه و هفت نفر کشته و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند .



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=65509