مردم مغرب در اعتراض به يهودي سازي قدس تظاهرات کردند

تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۰ | عنوان: مراكش


هزاران نفر از مردم مغرب با برگزاري تظاهراتي در شهر رباط، طرحهاي رژيم صهيونيستي را براي يهودي سازي قدس و ادامه شهرک سازي محکوم کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني العالم، شرکت کنندگان در اين تظاهرات همچنين مشارکت بعضي کشورهاي عربي در طرح آمريکا براي عادي سازي روابط با اسرائيل را محکوم کردند و آن را خيانت دانستند.
تظاهرکنندگان همچنين به سکوت جامعه جهاني و کشورهاي عربي در برابر ادامه مصادره زمينهاي فلسطيني ها، اعتراض کردند.
مردم مغرب در اين تظاهرات از کشورهاي عربي و اسلامي خواستند براي دفاع از مسجدالاقصي در برابر تجاوزکاريهاي اسرائيل، تلاش کنند.
تظاهرکنندگان همچنين طرح آمريکا براي عادي سازي روابط کشورهاي عربي با اسرائيل درباره تعليق شهرک سازي را محکوم کردند.
«عبدالقادر ازريع» يکي از سران کميته حمايت از مبارزه ملت فلسطين در مغرب، در مصاحبه با العالم گفت.. " سران عرب بايد دانند که از دست رفتن قدس به معناي فروپاشي امت عربي است. زيرا امت اسلامي و عربي بدون قدس که قلب جهان اسلام و عرب است، نمي توانند به حيات خود ادامه دهند."«خالد السفياني» رئيس اين کميته هم در سخنراني در اين تظاهرات خواستار محاکمه سران کشورهاي عربي شد که به دنبال عادي سازي روابط با اسرائيل هستند.
السفياني افزود.. " عاملان عادي سازي روابط با اسرائيل، محاکمه خواهند شد. آنها در جهت خدمت به طرح صهيونيستي عمل مي کنند. آنها با هماهنگي کامل سازمانهاي اطلاعاتي صهيونيست و آمريکا عمل مي کنند. "
شرکت کنندگان در اين تظاهرات همچنين از دولت مصر خواستند گذرگاه رفح را به منظور شکستن محاصره نوار غزه، بازگشايي کند.
«عبدالرحيم شيخي» يکي از سران کنگره احزاب عربي مغرب گفت.. " مقاومت تنها راه آزادي سازي خاک فلسطين است. ما از پايداري ملت فلسطين حمايت مي کنيم. "



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=6418