جستجو براي يافتن اجساد قربانيان حادثه قايق زنگبار ادامه دارد

تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳ | عنوان: تانزانيا


واحد مرکزی خبر / گروههای امدادرسان روز یکشنبه جستجو برای یافتن قربانیان حادثه غرق شدن قایقی در زنگبار را که در نتیجه آن دست کم صد و نود و سه نفر جان باخته اند بدون هیچ امیدی برای یافتن بازمانده ای دیگر آغاز کردند.
محمد مینا سخنگوی پلیس جزیره زنگبار اعلام کرد: ما به جستجو برای یافتن اجساد قربانیان ادامه می دهیم اما هیچ امیدی برای یافتن بازمانده ای دیگر از این حادثه نیست.

وزیر شرایط اضطراری زنگبار اعلام کرد امدادرسانان موفق شده اند ششصد و دوازده نفر از سرنشینان این قایق را نجات دهند. برخی از نجات یافتگان عصبانی این قایق مقامات مسئول این قایق و بندری زنگبار را به نادیده گرفتن اعتراض مسافران و حمل بار بیش از حد در این قایق متهم کردند. در گزارش های رسانه ای آمده است این قایق حامل محموله ای سنگین از برنج و کالاهای دیگر بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از زنگبار، در همین حال تانزانیا روز یکشنبه به سبب این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

این حادثه یکی از فاجعه بارترین حوادث دریایی در آفریقا در یک دهه گذشته است. قایق اسپایس آیلندر که گفته می شود بیش از هشتصد مسافر بعلاوه بار را با خود حمل می کرد بامداد روز شنبه چهار ساعت پس از آغاز دریانوردی میان دو جزیره اونجوجا Unguja و پیمبا Pemba در زنگبار واژگون شد. گمان می رود این حادثه به سبب اضافه بار در این قایق رخ داده باشد. قرار است مراسمی در ورزشگاه مایسارا Maisara در زنگبار به دستور رئیس جمهور تانزانیا و به نشانه آغاز سه روز عزای عمومی برگزار شود. هیچ گزارشی درباره حضور اتباع خارجی در میان قربانیان یا بازماندگان این حادثه وجود ندارد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=63795