مصر : دوتن از متهمان به عضويت در اخوان المسلمين اعتراف کرده اند

تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۰ | عنوان: مصر


دادستان عالي امنيت کشور مصر اعلام کرد دو تن از متهمان اعضاي هسته موسوم به حزب الله لبنان به عضويت خود در گروه اخوان المسلمين مصر اعتراف کرده اند .
شبکه تلويزيوني الجزيره با اعلام اين خبر به نقل از خبرنگار خود در قاهره افزود: بين نيروهاي امنيتي مصري و بدويها در منطقه مرکزي سينا ، درگيريهايي رخ داده است و نيروهاي امنيتي براي يافتن اعضاي اين هسته به جستجوي گسترده اقدام کرده اند.
فتحي اسماعيل گزارشگر شبکه تلويزيوني الجزيره نيز در گزارشي گفت : به نظر مي رسد قاهره نمي خواهد پرونده موسوم به هسته حزب الله لبنان را در مصر به زودي ببندد.
اسماعيل افزود حتي بر عکس ، نهادهاي مصري در پي ان هستند که اين موضوع را در ابعاد سياسي و امنيتي و قضايي آن در اولويت پيگيريهاي خود قرار دهند زيرا معتقدند اعضاي اين هسته قصد داشتند با حمله به اهداف اسرائيلي به ويژه در سينا که محل رفت و امد گردشگران اسرائيلي است به امنيت مصر اسيب وارد کنند.
نيروهاي امنيتي مصري از يکشنبه هفته گذشته براي يافتن افراد تحت تعقيب اعضاي اين هسته به جستجوهاي گسترده اقدام کرده اند . گفته مي شود اعضاي اين هسته براي مقاومت فلسطين در نوار غزه سلاح ارسال مي کردند و در بين ساکنان بدوي منطقه وادي العمر در وسط سينا پناه گرفته بودند. بين نيروهاي امنيتي مصر و ساکنان بدوي اين منطقه نيز درگيريهاي رخ داده است اما درباره زخمي ها يا کشته هاي احتمالي اين درگيريها گزارشي مخابره نشده است.
گزارشگر الجزيره افزود با توجه به اين تحولات ، قاهره از طريق کانالهاي رسمي در لبنان به حزب الله به شدت هشدار داده و از اين حزب خواسته است اشکارا به احترام به حاکميت مصر متعهد شود .
دولت مصر همچنين از حزب الله خواسته است همه اطلاعات لازم را درباره عمليات سري که نيروهاي امنيتي هنوز ان را برملا نکرده است در اختيار مصريها قرار دهد.
گزارشگر الجزيره افزود اما خطرناکتر از همه اينها ان است که برخي طرفهاي مصري به طور غير مستقيم گفته اند اگر حزب الله لبنان به خواسته هاي قاهره پاسخ ندهد به اهداف اين حزب حمله خواهد شد.
اسماعيل گفت در حاليکه تبليغات رسانه اي عليه حزب الله در مصر تشديد شده است دادستاني امنيت کشور مصر اعلام کرده است دو تن از متهمان يعني هاني سيد مطلق و عبد الله ابراهيم عوض به عضويتشان در گروه اخوان المسلمين مصر اعتراف کرده اند .
اگرچه گروه اخوان المسلمين مصر خودش را از اين بحران دور کرده است اما رهبر اخوان المسلمين مصر به سخنراني سيد حسن نصر الله دبير کل حزب الله در پاسخ به اتهامات قاهره ابراز اطمينان کرد.
گزارشگر الجزيره در پايان گفت بحران بين بزرگترين کشور عربي و حزب الله لبنان ادامه خواهد داشت و بسياري از طرفها را از جمله اسرائيل که تحولات را با علاقه خاصي پيگيري مي کند در حمايت از اين طرف يا ان طرف به طمع خواهد انداخت تا مداخله کنند . اظهارات شيمون پرز رئيس اسرائيل نيز در همين راستاست.
واحد مرکزي خبر



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=637