اريتره عفو بين الملل را به تحريک قيام مردمي متهم کرد

تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴ | عنوان: اريتره


واحد مرکزی خبر / اریتره عفو بین الملل را به توطئه برای تحریک ناآرامی مردمی در این کشور مشابه قیام های خاورمیانه متهم کرد.
عفو بین الملل این اتهامات را به عنوان اتهاماتی کاملا بی اساس و مضحک تکذیب کرد. اسمره بر اساس سند فوق سری که از اعضای عفو بین الملل نفوذی در اریتره بدست آورده است اعلام کرد این دیده بان ظاهرا به اعضای خود دستور داده است شبانه تماس بگیرند و از دوربین هایی استفاده کنند که ظاهرا مثل هندزفری گوشی تلفن همراه به نظر می رسد. به گزارش خبرگزاری رویترز از آدیس آبابا، پایگاه اینترنتی وزارت اطلاع رسانی اریتره به نقل از این سند نوشت: هدف از ماموریت شما تحریک و هماهنگ سازی قیام مردمی گسترده علیه دولت اریتره مشابه قیام کشورهای تونس، مصر، لیبی و سوریه تا دسامبر امسال است.

بر اساس این سند، از اعضای عفو بین الملل خواسته شده است با خانمی به نام کونکناکیان Konknakian تماس بگیرند که به عنوان یک راهبه کاتولیک در این کشور فعالیت می کند. عفو بین الملل اعلام کرد هیچ کارمندی در این کشور مرموز دریای سرخ ندارد. این سازمان می گویند اریتره به نقض جدی حقوق بشر از بازداشت زندانیان سیاسی گرفته تا آزار و اذیت گروههای اقلیت دینی متهم است. کلیر بستون گزارشگر عفو بین الملل در اریتره و اتیوپی اعلام کرد بخش اعظم تحقیقات این گروه حقوق بشر به سبب شرایط اریتره از طریق پناهندگان انجام می شود. وزارت اطلاع رسانی اریتره اعلام کرد به زودی جزئیات بیشتری را این باره اعلام می شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=63581