يک گروه سوماليايي مسووليت سوء قصد به نماينده آمريکايي رابه عهده گرفت

تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰ | عنوان: سومالي


تهران - شبکه تلويزيوني الجزيره قطر روز سه شنبه اعلام کرد: گروه سوماليايي جنبش جوانان مجاهدين، مسووليت سوء قصد به نماينده کنگره آمريکا در فرودگاه پايتخت سومالي را بر عهده گرفت.
به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، اين شبکه خبري افزود: کاروان حامل "دونالد پين" که در حال ترک خاک سومالي بود، در فرودگاه موگاديشو پايتخت سومالي هدف حمله خمپاره اي قرار گرفت.
اين عضو سناي آمريکا، اولين شخصيت پارلماني خارجي است که از سال 1994 تا کنون به موگاديشو سفر کرده است.
وي در ديدار با مسوولان دولت شيخ شريف شيخ احمد، بر پشتيباني آمريکا از وي و دولتش بخصوص براي غلبه بر پديده دزدي دريايي تاکيد کرد .
اين در حاليست که خود نيز با اين سوء قصد به نوبه خود، پيام آشکاري را از جنبش جوانان مجاهدين دريافت کرد.
هنگامي که پين آماده ترک خاک سومالي با هواپيما بود، فرودگاه موگاديشو هدف گلوله هاي خمپاره قرار گرفت. جنبش مذکور کوشيد به پين گوشزد کند هنوز طرفهايي در سومالي هستند که همکاري با آمريکا را نمي پذيرند.
پاسخ نيروهاي اتحاديه آفريقا به گلوله باران فرودگاه موگاديشو، به تاخير نيفتاد و اين نيروها چند نقطه از موگاديشو را هدف قرار دادند. دست کم يک نفر بر اثر بمباران نيروهاي آفريقايي در اين شهر کشته و 6 تن ديگر مجروح شدند.
اين رويدادها در حالي رخ داد که دولت سومالي مي کوشد امنيت را پايتخت بازگرداند.
مسوولان دولتي با ريش سپيدان عشاير و هيات علماي ديني سومالي ديدار و گفت و گو کردند تا به وضع وخيم امنيتي در پايتخت سر و سامان بدهند.
ايرنا


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=611