رئيس جمهور ليبريا درباره تشديد خشونت در اين کشور هشدار داد

تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶ | عنوان: ليبريا


واحد مرکزی خبر / اِلِن جانسون سیرلیف رئیس جمهور لیبریا در پی حملات اخیر به سیاستمداران ، روز جمعه هشدار داد خشونت سیاسی ممکن است موجب آغاز مجدد جنگ داخلی شود که کشور را در گذشته ویران کرد.
سیرلیف با صدور بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود هشدار داد خشونت های با انگیزه سیاسی در حال تاثیر گذاشتن بر روند انتخابات لیبریاست. لیبریا چند روز دیگر همه پرسی قانون اساسی برگزار می کند و انتخابات ریاست جمهوری نیز ماه اکتبر برگزار خواهد شد. رئیس جمهور هفتاد و دو ساله لیبریا که قصد دارد برای یک دوره دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند افزود : خشونت بر ضد بازیگران سیاسی و نیز ارعاب آنها موجب تضعیف دموکراسی و از بین رفتن آن می شود.

پس از پایان دو جنگ داخلی متوالی در سال دو هزار و سه ، سیرلیف در سال دو هزار و پنج عهده دار سمت ریاست جمهوری شد. رئیس جمهور لیبریا خاطر نشان کرد : اقداماتی از این دست، آغاز هرج و مرج است و اگر جلوی آن گرفته نشود ، دستاوردهای سیاسی که داشته ایم از بین خواهد رفت و شاید این موضوع موجب بازگشت به جنگ های داخلی شود.

رسانه های لیبریا نوشتند افراد خشمگین روز یکشنبه به سناتور جرالدین دو شریف رئیس حزب کنگره تغییر دموکراتیک حزب مخالف دولت که نتایج اولیه انتخابات را زیر سئوال برده بود حمله کردند. سیرلیف افزود اندکی بعد خودروی یوجین ناگبی معاون مدیر تبلیغات انتخاباتی حزب وحدت ، حزب حاکم دولت لیبریا داخل حیاط خانه اش به آتش کشیده شد.

وی تاکید کرد : کمیسیون ملی انتخابات باید خود را از خشونت ها و ارعاب هایی که با انگیزه سیاسی در این مرحله زود هنگام در روند انتخاباتی روی می دهد دور نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مونروویا ، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لیبریا که یازده اکتبر برگزار می شود دومین انتخابات از زمان پایان جنگ بی رحمانه ای به شمار می رود که تا سال دو هزار و سه بیش از دویست هزار کشته بر جای گذاشت



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=60386