رئيس جمهور آنگولا نظم اقتصادي نويني را در منطقه جنوب آفريقا خواستار شد

تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲ | عنوان: آنگولا


واحد مرکزی خبر / رئیس جمهور آنگولا روز چهارشنبه نظم اقتصادی نوینی را در جنوب آفریقا و نقش فعالانه بیشتر جامعه توسعه جنوب آفریقا موسوم به سادک را برای ارتقاء این منطقه به سطحی بالاتر به عنوان بازیگری مهم در توسعه جهان خواستار شد.
خوزه ادواردو دوس سانتوس این درخواست را در سی و یکمین نشست سران سادک در لواندا مطرح کرد. رئیس جمهور آنگولا در این نشست ریاست دوره ای سادک را از لوکاس پوهامبو همتای نامیبیایی خود تحویل گرفت. دوس سانتوس از کمک نامیبیا به ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی در منطقه جنوب آفریقا تمجید کرد. رئیس جدید جامعه توسعه جنوب آفریقا همگرایی پایدار و متوازنی را برای برقراری نظم اقتصادی نوینی در منطقه جنوب آفریقا خواستار شد به گونه ای که به منافع مشروع همه ملت های منطقه احترام گذاشته شود و به مسئله فقدان توازن تجاری میان کشورهای عضو رسیدگی شود. رئیس جمهور آنگولا علاقه کشورش را به تقویت توسعه زیر ساخت ها ابراز کرد که به گفته وی به رشد اقتصادی، تجارت، سرمایه گذاری و توسعه در منطقه جنوب آفریقا کمک خواهد کرد. رئیس جمهور آنگولا خاطر نشان کرد همگرایی در قاره آفریقا هدف نهایی است.

وی تلاش زیاد و مسئولیت پذیری کشورهای عضو سادک را خواستار شد. روسای جمهور آنگولا، موزامبیک، آفریقای جنوبی، زیمبابوه، نامیبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو، پادشاه سوازیلند، نخست وزیر لسوتو، معاونان روسای جمهور تانزانیا، زامبیا، بوتسوانا و ششصد مهمان از کشورهای عضو سادک در نشست لواندا حضور داشتند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=60219