وزراي کشور وامورخارجه بنين با رئيس جمعيت هلال‌احمر ديدار کردند

تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶ | عنوان: بنين


واحد مرکزی خبر/ وزرای کشور و امور خارجه بنین در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر از کمک های بشردوستانه هلال احمر ایران به سیل زدگان بنین قدردانی کردند.
به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر؛ وزرای کشورو امور خارجه بِنین و هیئت همراه امروز با آقای فقیه دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار فقیه با تشریح خدمات عام المنفعه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان، گفت: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران بشردوستانه و عام المنفعه است و مرزی را نمی‌شناسد. وی تصریح کرد:جمعیت هلال‌احمر ایران آماده کمک به کشور بنین در زمینه‌های درمانی و آموزشی است و بر اساس تفاهم‌نامه و ارزیابی نیازها می توانیم همکاریها را آغاز کنیم. فقیه همچنین از آمادگی هلال‌احمر ایران برای احداث مرکز درمانی در بنین و همکاری با صلیب سرخ این کشور در حوزه‌های داوطلبان و جوانان خبر داد.

وزیر امور خارجه بنین نیز با تشکر از کمک‌های به موقع جمعیت هلال احمر ایران به سیل زدگان این کشور در سال گذشته، گفت: این کمک‌ها در کاهش دردهای آسیب دیدگان از سیل مؤثر بودند و از طرف خودم و دولت بنین تشکر صمیمانه خود را در این خصوص اعلام می دارم. نصیرو باکو افیری تصریح کرد: ما خواستار همکاری با هلال‌احمر ایران هستیم و جای بسی خشنودی است کشوری که تحت تحریم‌های بین المللی قرار دارد خودش به سایر کشورها کمک می کند. وزیر کشور، امنیت و ادیان بنین نیز با تشکر از کمک‌های جمعیت هلال احمر ایران به سیل زدگان کشورش گفت: امکانات جمعیت هلال‌احمر ایران سرعت ما را در خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان بیشتر کرد و توانستیم آنها را در مناطق امن اسکان دهیم. وی افزود: امسال نیز بارندگی‌ها شروع شده و مجددا با چنین مشکلاتی روبرو خواهیم شد و همچنان انتظار کمک از جانب هلال‌احمر ایران را داریم. در پایان این دیدار مقرر شد هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ بنین در آینده برای آغاز همکاری‌ها تفاهم نامه‌ای را به امضاء رسانند. در این دیدار سفیر بنین در تهران و مسئول میز ایران در وزارت امورخارجه این کشور نیز حضور داشتند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=59205