صالحي در ديدار سفير آكرديته آنگولا: ايران آماده انتقال تجربياتش در بخش نفت به آنگولاست

تاریخ ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲ | عنوان: آنگولا


سفير آكرديته آنگولا در جمهوري اسلامي ايران با دكتر علي‌اكبر صالحي ـ وزير امور خارجه كشورمان ـ ديدار و پيرامون روابط دو جانبه گفت‌وگو كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صالحي در اين ديدار با اشاره به اهميت جايگاه آفريقا، ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي موجود دو كشور را جهت گسترش روابط مورد توجه قرار داد و بر اراده مثبت و آمادگي كشورمان جهت توسعه و تقويت اين روابط و همكاري‌ها تأكيد كرد.

او مراتب دعوت خود از وزير خارجه آنگولا را براي سفر به كشورمان به سفير اين كشور اعلام كرد.

وزير امور خارجه كشورمان با بيان اين نكته كه آنگولا سومين كشور نفت‌خيز آفريقاست آمادگي كشورمان را براي انتقال تجارب كشورمان در زمينه صنعت نفت به آنگولا اعلام كرد.

سفير آنگولا نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام وزير امور خارجه آنگولا از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري بزرگ و با هويت نام برد و آمادگي آنگولا جهت به خدمت گرفتن ظرفيت‌ها در توسعه روابط دو جانبه را مورد تأكيد قرار داد.

با توجه به اقامت سفير آنگولا در مصر، وي در بيان تحليلي از شرايط منطقه خاورميانه، بر تاثيرگذاري تحولات كشور هاي عربي شمال آفريقا بر كشورهاي زير صحراي اين قاره تأكيد و اظهار كرد: به طور قطع در آينده شاهد تاثيرات مثبتي بر آينده سياسي آفريقاي سياه خواهيم بود.

سفير آنگولا از بهره‌گيري از توانايي‌ها، امكانات و تجارب جمهوري اسلامي ايران در زمينه صنعت نفت استقبال كرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=58062