يک کشتي ايتاليايي در ساحل بنين هدف حمله قرار گرفت

تاریخ ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰ | عنوان: بنين


واحد مرکزی خبر /خبرگزاری رسمی ایتالیا، آنسا روز یکشنبه از حمله دزدان دریایی به یک کشتی ایتالیایی حامل گازوئیل در ساحل بنین در خلیج گینه خبر داد.
آنسا گزارش داد کشتی Rbd Anema e Core که به یک شرکت مستقر در ناپل تعلق دارد، بیست و سه خدمه از جمله بیست فیلیپینی و دو ایتالیایی داشت و نا خدای آن رومانیایی بود. سه دزد دریایی در بیست و سه مایلی جنوب کوتونو، پایتخت اقتصادی و بزرگرتین شهر بنین نزدیک نیجریه به این کشتی حمله کردند.

آنها موفق شدند وارد کشتی شوند. وزارت امور خارجه ایتالیا اعلام کرد کمیته بحران این وزارتخانه در حال پیگیری این حمله است. ایتالیا سیزدهم ژوئیه تصمیم گرفت اجازه دهد افراد مسلح اعم از نظامیان یا نگهبانان خصوصی برای مقابله با حملات دزدان دریایی در داخل کشتی های تجاری حاضر شوند.

چند کشتی ایتالیایی تاکنون هدف حملات دزدان دریایی قرار گرفته اند و برخی از این حملات با سلاح گرم صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، دزدان دریایی بیست و یکم آوریل یک کشتی باری ایتالیا را با بیست و یک خدمه؛ پانزده فیلیپینی و شش ایتالیایی در دریای عرب در ساحل عمان و ماه فوریه نیز یک نفتکش را که با پرچم ایتالیا حرکت می کرد، ربودند.

این کشتی و نفتکش همچنان در اختیار دزدان دریایی است.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=57670