در راستای خدمت به صهیونیستها؛ قاهره به اتهامات بی اساس خود علیه حزب الله ادامه می دهد

تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۰ | عنوان: مصر


در ادامه حملات منفی تبلیغاتی و تخریبی دولت قاهره علیه حزب الله منابع خبری از دستگیری چند تن دیگر تن از سوی نیروهای امنیتی مصر به اتهام رابطه با این جنبش خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، منابع امنیتی مصر اعلام کردند : نیروهای امنیتی مصر 3 تن را در شهر رفح و 2 تن دیگر را در شهر "الشیخ زوید" در نزدیکی منطقه مرزی رفح و نوارغزه به اتهام همکاری با حزب الله دستگیر کردند.

از سوی دیگر منابع امنیتی در شمال سینا اعلام کردند : 5 مصری را که 4 میلیون جنیه وجه نقد با خود داشتند، دستگیر کردند.

به ادعای این منابع، این افراد پیش از ارسال این وجوه نقد به جنبش حماس در نوارغزه دستگیر شدند.

خاطر نشان می شود که دادستان کل مصر در همسویی با سیاستهای خصمانه حکومت این کشور بر ضد مقاومت لبنان، اتهامات بی اساسی را بر ضد رهبران این جنبش مطرح کرد.

حکومت مصر پس از آنکه، نشست اخیر سران عرب در دوحه سبب تشدید انزوای این کشور از زمان جنگ بیست و دو روزه رژیم صهیونیستی بر ضد نوار غزه به سبب همسویی با این رژیم شد، با طرح اتهامات خصمانه بر ضد جنبش مقاومت حزب الله لبنان سیاست فرار رو به جلو را در پیش گرفته است.

اتهامات مصر به شکل حکم صادره از دادستان کل مصر صورت گرفته است که حزب الله را به برنامه ریزی برای انجام آنچه عملیات خصمانه در داخل کشور توصیف کرده و آموزش عناصر انجام این عملیات متهم کرده است.

در واکنش به این اتهامات سید حسن نصرالله در سخنرانی دو شب گذشته خود اعلام کرد : با تلاش دستگاه اطلاعات مصر و دولت این کشور حملاتی علیه حزب الله و شخص من سازماندهی شد و من متهم به مزدوری ایران شدم. ما این واکنش را درک کردیم و این بهای طبیعی موضع گیری ما در قبال غزه بود. ما برای بیشتر از این آماده بودیم. آنچه قابل توجه بود اینکه حجم حملات رسانه ای و تبلیغاتی مصر علیه حزب الله و حماس و مقاومت که مخصوصا علیه حزب الله بسیار شدید بود، بسیار زیاده از حد بود.

درعین حال سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان، جنبش اخوان المسلمین مصر با رد این اتهامات آن را بی اساس و ظالمانه خواندند.
خبرگزاری مهر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=562