در راستاي تلاش براي تطبيق شريعت اسلامي قانون اساسي هيات پارلماني سومالي با كميته مشورتي كويت ديدار مي كند

تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰ | عنوان: سومالي


خبرگزاري فارس: هياتي از پارلمان سومالي براي تكميل طرح تطبيق شريعت اسلامي و مشورت با كميته مشورتي ديوان اميري كويت، وارد اين كشور شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري "صومال "، هيات سومالي متشكل از عبدالقادر امين شيخ، سفير سومالي در كويت و برخي از اعضاي پارلمان اين كشور از جمله طاهر محمود جيلي،عمر شيخ ادريس و برخي از اتباع سومالي كه در كويت ساكن هستند با اعضاي كميته ديوان اميري كويت ملاقات كردند.
در اولين ديدار دو طرف، رئيس كميته ديوان اميري كويت، به سفير سومالي و نمايندگان پارلمان خوش آمد گفت و انتخاب شريف شيخ احمد، به عنوان رئيس جمهور سومالي را تبريك گفت و براي دولت وي آرزوي موفقيت و براي سومالي آرزوي صلح و ثبات و پيشرفت كرد.
اعضاي هيات پارلماني سومالي نيز از اوضاع فعلي سومالي و تجربه دادگاههاي اسلامي و ائتلاف آزاديبخش سومالي گفتند و به اين نكته اشاره كردند كه سومالي نياز به استفاده از تجربه هاي اين كميته براي تطبيق شريعت اسلامي در سومالي دارد، آنها از اينكه از تجارب و پژوهشهاي اين كميته براي تطبيق شريعت اسلامي در سومالي استفاده مي كنند، ابراز خشنودي كردند.
مخالفان دولت سومالي از جمله جنبش جوانان مجاهد علت درگيري خود با دولت را عدم تطبيق قوانين اسلامي و حضور نيروهاي بيگانه در اين كشور اعلام كرده اند و دولت شريف شيخ احمد نيز پيشنهاد تطبيق قوانين اسلامي در قانون اساسي دولت انتقالي را مطرح كرده و در حال حاضر مرحله پيش نويس اين قوانين براي ارائه به پارلمان را پشت سر مي گذارد.
خبرگزاري فارس


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=555